• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی انجین موتورسیکلت ⭐️ 6 ماه پشتیبانی مجوز و وام

(7 votes, average 4 out of 5)

 طرح توجیهی موتور موتورسیکلت

جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید انجین موتورسیکلت با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1401 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل pdf طرح توجیهی کارخانه تولید انجین موتورسیکلت را که در سال های قبل نگارش شده است را صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.


✔️ انجین موتور سیکلت از صفر تا صد !


موتورسیکلت یک خودرو محسوب می گردد که در گروه خودروهـای دو چـرخ طبقـه بنـدی مـی گـردد . یـک موتورسیکلت از مجموعه های مختلف تشکیل یافته است که انجین (Engine) نیز یکی از مجموعه های فوق تلقی می گردد. 

انجین عامل ایجاد حرکت در موتورسیکلت و یا به عبارت ساده تر قوای محرکه آن مـی باشـد . ایـن مجموعـه همان موتور موتورسیکلت است که از نوع موتورهای احتراقی دو یا چهار زمانه محسوب مـی گـردد و بـه وسـیله سوخت بنزین کار می کند. 

موتور یا انجین موتورسیکلت در قدرت های مکانیکی مختلف تولید و عرضه می گردد ولی در کشور ما مطـابق مقررات صرفاً انجین در قدرت های 50 تا 150 سی سی حجم موتور تولید و عرضه می گردد به طـوری کـه تحـت این حجم موتور ، قدرت مکانیکی از حدود سه تا ده اسب بخار را تولید می نماید. 

از نقطه نظر نوع عملکرد انجین ها باید گفت که دو مکانیزم در این موتورها طراحی و اجرا می گردد در مکانیزم اول، موتور از نوع دو زمانـه و در مکـانیزم دوم از نـوع چهارزمانـه اسـت کـه اخیـراً اداره راهنمایی و رانندگی شهرهای بزرگ ، شماره گذاری موتورسیکلت ها با موتور دو زمانه را به دلیل بالا بـودن میـزان آلایندگی آنها ممنوع کرده و بدینوسیله در حال حاضر بخش قریب به اتفاق موتور سیکلت های تولیـدی کـشور از نوع چهارزمانه است. 

✳️ انواع موتور موتورسیکلت بر حسب حجم موتور کدامند !

انواع موتور موتورسیکلت

انجین ها براساس قدرت مکانیکی و حجم موتور طبقه بندی می گردند که در کشور ما طبقه بندی براساس حجـم موتور معمول تر می باشد. به عنوان مثال یک موتور سیلکت 125 به مفهوم آن است  که حجـم موتـور (انجـین ) آن موتورسیکلت از حجمی معادل 125 سی سی برخـوردار مـی باشـد و بدینوسـیله بـا انتخـاب حجـم هـای متفـاوت انجین ها، امکان تولید و عرضه موتورسیکلت با قدرت های مکانیکی مختلف به وجـود آمـده اسـت .

در کـشور مـا حجم های معمول انجین موتور سیکلت به صورت زیر وجود دارد :

  • 150 سی سی
  • 125 سی سی
  • 100 سی سی
  • 80 سی سی
  • 75 سی سی
  • 50 سی سی

طبقه بندی دیگر در مورد انجین ها، مکانیزم انتقال قدرت آنها می باشد. لذا از این نگـاه انجـین هـا بـه دو گـروه عمده انجین با گیربکس قابل کنترل راننده و گروه دیگر انجین با گیربکس اتوماتیک می باشد. گروه اول مخصوص موتورسیکلت ها با قدرت متوسط و بالا بوده و گروه دوم (گیربکس اتوماتیک) برای موتورسیکلت با قـدرت هـای پایین طراحی و ساخته می شود.

در اصطلاح بازار موتورسیکلتهای نوع اول دنده ای و نوع دوم گازی نامیده می شود.

در طرح اوجیهی حاضر هدف تولید انجین موتورسیکلت با گیربکس قابل کنترل می باشد ( موتورسیکلت دنده ای ) که بخش عمده موتورسیکلت های کشور از این نوع انجین استفاده می نمایند . 

مطابق طبقه بندی وزارت صنایع و معادن، " انجین موتورسیکلت" دارای کد آیسیک 35911211  می باشد .   

همچنین شماره تعرفه گمرکی انجین موتور سیکلت ، 87141990 و حقوق ورودی آن 40 درصد می باشد .   


✔️ مواد اولیه و بررسی کلی فرایند تولید انجین موتور سیکلت 


مواد اولیه مصرفی در تولید انجین موتور سیکلت با ظرفیت 60000 دستگاه در سال به قرار زیر می باشد :

  • قطعات نیم ساخته انجین موتورسیکلت

✳️ فرایند تولید انجین موتور سیکلت را می توان در دو گروه عمده طبقه بندی کرد :

گروه اول : قطعه سازان  

این گروه عهده دار ساخت قطعات منفصله انجین که ده ها قطعه را شامل مـی گـردد ، مـی باشـند . ایـن قطعـه سازان در طبقه بندی وزارت صنایع تحت عنوان سـازندگان قطعـات موتـور موتورسـیکلت و قطعـات گیـربکس موتورسیکلت طبقه بندی می گردند .  

گروه دوم : سازندگان انجین  

این گروه قطعات منفصله را از گروه اول تامین کرده و با استفاده از آنها اقدام به مونتـاژ انجـین مـی نماینـد .

انجام تست های عملکردی مختلف از دیگر فعالیت های این گروه تلقی می گردد .  

نکته ایکه در اینجا باید ذکر گردد اینست که در فرایند مونتاژ انجین نکات تخصصی بسیار زیادی وجـود دارد که این عوامل سبب شده است که این فرایند خود بعنوان یک تکنولوژی مطرح گردد که ذیـلا بـه مـوارد مهـم آن اشاره شده است .      

انجین موتورسیکلت از دو مجموعه اصلی موتور و گیربکس تشکیل یافته است .

تولید کنندگان قطعات منفصله ایـن قطعات با یگدیگر کاملا متفاوت بوده و به نوعی می توان گفت که تکنولوژی تولید این قطعات نیز کاملا با همـدیگر متفاوت است و لذا بصورت اجتناب ناپذیر این قطعات توسط واحـدهای جاگانـه تولیـد و عرضـه مـی گـردد و لـذا حضور این واحد صنعتی دیگر برای ایجاد پیوند بین این قطعه سازان مورد نیاز می باشد  که این واحد صنعتی همـان واحد مونتاژ کننده انجین خواهد بود . 

ضرورت استفاده از ماشین آلات و دانش فنی در مونتاژ انجین بسیار قابل توجه است و واحدهای تولید کننده بایـد از این تکنولوژی برخوردار باشند . 

تست های بسیار مهمی پس از مونتاژ لازم است در عملکرد انجین صورت گیرد که این تست ها عملکرد مورد انتظار از انجین را تضمین می نمایند .

در مونتاژ انجین نیاز به چند قطعه می باشد که این قطعات در فرایند انجین مورد استفاده قرار می گیرند و این قطعات توسط مونتاژ کار انجام می گیرند

 برخی از قطعات تولید داخل نداشته و تامین آن ها از خارج کشور صورت می گیرد . لذا واحد مونتـاژ کننـده به راحتـی امکان وارد سازی آنها و تکمیل مونتاژ انجین را خواهد داشت . 

 وجود واحدهای مونتاژ کننده انجین علاوه بر تخصصی کردن مونتاژ آن ، سبب توسعه شرکت های قطعه ساز موتـور و گیربکس موتورسیکلت خواهد شد .  


✔️ مراحل تولید موتور یا انجین موتور سیکلت


مراحل تولید موتور یا انجین موتور سیکلت

با توجه بر نمودار ارائه شده در بالا ، فرایند تولید انجین موتورسیکلت شامل مراحل زیر میباشد.

✳️ 1 ) تامین قطعات از قطعه سازان :

انجین موتورسیکلت شامل دو مجموعه موتور و گیربکس می باشد کـه خـود مجموعـه هـای فـوق از تعـداد زیادی قطعه تشکیل یافته اند .  از این رو سیاست های تولید انجین را می توان به دو صورت تعریف کرد .    

 سیاست اول : قطعه سازی و در نهایت مونتاژ و عرضه انجین اماده 

در این حالت کلیه قطعات انجین توسط واحد صنعتی تولید شده و در نهایت این قطعـات مونتـاژ و تـشکیل انجین را می دهند .   

این سیاست تولیدی یک روش نسبتا سرمایه بر و در عین حال فاقد توجیه اقتصادی مناسب می باشد ولـی در هر صورت با توجه بر در اختیار بودن تولید کلیه قطعات ، واحد صنعتی بطو ر کامل فرایند تولید را تحت نظر دارد . از طرف دیگر باید گفت که برخی از قطعات انجین تولید داخل ندارد و لازم است از خارج کشور وارد گردد که واردات قطعات فوق توسط تولید کننده انجین صورت می گیرد .  

سیاست دوم : تامین قطعات از قطعه سازان و مونتاژ انجین با استفاده از آن ها  

در این سیاست تولیدی ، واحد تولید کننده انجین در واقع یک مونتاژ کار است که قطعات تولید شده از قطعه سازان را جمع آوری و اقدام به مونتاژ آن می نماید .

مزیت این روش کاهش حجم سرمایه گذاری از یک طرف و افزایش سطح تکنولوژیکی و کار تخصصی مونتاژ از طرف دیگر می باشد . بطوریکه بسیاری از فعالیت هـایی کـه خودرو ساز باید در مورد انجین انجام دهد ، توسط واحد مونتـاژ کننـده انجـین صـورت گرفتـه و ارزش افـزوده حاصل از آن نیز نصیب انجین ساز می گردد   

در کشور ما با توجه بر وجود تعداد زیاد قطعه ساز موتور و گیربکس موتورسیکلت ، به نظر می رسد که استفاده از سیاست دوم در طرح حاضر مناسب تر و معقول تر باشد . لذا در طرح حاضر نیز همان روش در نظر گرفته شده است .  

یکی دیگر از علل انتخاب سیاسـت مونتـاژی در طـرح حاضـر ، متفـاوت بـودن تکنولـوژی تولیـد موتـور و گیربکس در انجین می باشد ، بطوریکه در صورت  انتخاب سیاست قطعه سازی ، خرید دو تکنولوژی فوق مـورد نیاز خواهد بود . 

از دیگر علل انتخاب این سیاست تولیدی ، نبود تولید داخل برای برخی قطعـات انجـین مـی باشـد کـه ایـن قطعات وارداتی می باشند . لذا واحد مونتاژ کننده براحتی می تواند با واردات این قطعات ، مونتاژ خـود را کامـل نماید .  

✳️ 2 ) مونتاژ گیربکس :

مونتاژ گیربکس در یک انجین از قسمت های حساس و مهم مونتاژ انجین بشمار می آید . این عمـل بوسـیله ماشین ها و فیکسچرهای مخصوص انجام می گیرد .  

✳️ 3 ) مونتاژ موتور :

مونتاژ موتور نیز با استفاده از قطعات آن صورت گرفته و پس از آن مونتـاژ مجموعـه موتـور روی گیـربکس مونتاژ شده قبلی صورت می گیرد. این فعالیت نیز توسط ماشین ها و فیکسچرهای مخصوص انجام می گیرد.  

✳️ 4 ) انجام تست های عملکردی مختلف :

یکی از مراحل مهم در تولید انجین موتور سیکلت ، انجام تست های مختلف عملکردی و کسب اطمینـان از تولید و مونتاژ درست انجین می باشد. این تست ها شامل موارد زیر می باشند :

  • اندازه گیری توان ، گشتاور و مصرف سوخت ویژه انجین
  • اندازه گیری انتشار گازهای خروجی از اگزوز
  • اندازه گیری دمای نقاط مورد نظر و روغن کارتر
  • تست گیربکس
  • آنالیز دود
  • اندازه گیری پارامترهای الکتریکی از قبیل زاویه آوانس ، ولتاژ بوبین ها ، ولتاژ کوئل هر کدام از آزمایشات فوق توسط تجهیزات مخصوص انجام می گیرد .  

✔️ زمین ، محوطه سازی و ساختمان سازی مورد نیاز کارخانه تولید انجین موتور سیکلت با ظرفیت 60000  دستگاه در سال


زمین و محوطه سازی مورد نیاز به قرار زیر می باشد :

  • زمین : 2000 مترمربع
  • ایجاد فضای سبز : 336 مترمربع
  • خیابان کشی و پارکینگ : 504 مترمربع
  • دیوارکشی : 300 مترمربع

ساختمان سازی تولیدی و اداری به قرار زیر می باشد :

  • سالن تولید : 800 مترمربع
  • انبارها: 200 مترمربع
  • ساختمان پشتیبانی تولید : 60 مترمربع
  • اداری خدماتی : 60 مترمربع
  • سایر : 40 مترمربع

✔️ ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات کارخانه تولید انجین موتور سیکلت با ظرفیت 60000 دستگاه در سال


کارخانه تولید انجین موتور سیکلت

✳️ ماشین آلات و تجهیزات کارخانه تولید انجین موتور سیکلت به قرار زیر میباشد :

  • ماشین مخصوص مونتاژ : 3 دستگاه
  • تجهیزات اندازه گیری توان : 1 عدد  
  • تجهیزات اندازه گیری انتشار : 1 عدد
  • ماشین مخصوص مونتاژ : 3 دستگاه
  • ماشین مخصوص مونتاژ : 3 دستگاه 
  • تجهیزات اندازه گیری دمای : 1 عدد
  • ماشین تست گیربکس : 1 دستگاه
  • دستگاه آنالیز دود : 1 دستگاه
  • کیت اندازه گیری پارامترهای : 1 عدد
  • فیکسچرهای مونتاژ : 5 عدد
  • ابزارالات عمومی : ---

✳️ نام شرکت های تولید کننده ماشین آلات تولید انجین موتور سیکلت به قرار زیر میباشد :

  • ماشین مخصوص مونتاژ موتور : شرکت ایران پارت ماشین
  • ماشین مخصوص مونتاژ گیربکس : شرکت مونتاژ مکانیکی ایران       
  • ماشین مخصوص مونتاژ انجین کامل : شرکت مونتاژ مکانیکی ایران    
  • تجهیزات اندازه گیری توان ، گشتاور و مصرف سوخت ویژه : گروه صنعتی مهندسی پرتوان           
  • تجهیزات اندازه گیری انتشار گازهای خروجی از اگزوز : گروه صنعتی مهندسی پرتوان     
  • تجهیزات اندازه گیری دمای نقاط مورد نظر و روغن کارتر : گروه صنعتی مهندسی پرتوان             
  • ماشین تست گیربکس : شرکت BMW    
  • دستگاه آنالیز دود : شرکت BMW          
  • کیت اندازه گیری پارامترهای الکتریکی از قبیل زاویه آوانس ، ولتاژ بوبین ها ، ولتاژ کوئل : شرکت BMW      

✳️ تاسیسات مورد نیاز کارخانه تولید انجین موتور سیکلت به قرار زیر میباشد :

  • برق : توان 500 KW هزینه های انشعاب و تجهیزات لازم               
  • هوای فشرده : فشار 7 بار به همراه کلیه تجهیزات لازم                     
  • آب : -  
  • سوخت : شامل تانک سوخت و یا انشعاب گاز
  • تلفن و ارتباطات : -             
  • تأسیسات گرمایشی و سرمایشی : -  

✳️ میزان آب و برق مصرفی انجین موتور سیکلت با ظرفیت 60000 دستگاه در سال به شرح زیر میباشد :

  1. برق مصرفی سالانه : 500 کیلووات
  2. آب مصرفی سالانه :1400 مترمکعب
  3. گازوئیل مصرفی سالانه : 20000 لیتر
✳️ نیروی انسانی مورد نیاز جهت بهره برداری از کارخانه تولید انجین موتور سیکلت با ظرفیت 60000  دستگاه در سال به قرار زیر میباشد :
  • کارشناس فنی : 3 نفر
  • کارشناس اداری – مالی : 2 نفر
  • کارشناس فروش : 1 نفر
  • تکنسین فنی : 6 نفر
  • مونتاژ کار ماهر: 5 نفر
  • کارگر فنی نیمه ماهر: 4 نفر
  • کارمند اداری : 2 نفر
  • منشی – راننده - نگهبان : 4 نفر
  • جمع : 27 نفر

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی کارخانه تولید صندلی خودرو ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس بگیرید .


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ تولید صندلی خودرو

👈 توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فايل‌ها:
rarطرح توجیهی مونتاژ موتور سیکلت در زمینی به مساحت 10,000 متر مربع با ظرفیت سالانه 8000 دستگاه ، 41 صفحه - آپدیت سال 99 (pdf+word)( اختصاصی - برای اشتراک شش ماه و یکساله )
تاريخیکشنبه, 26 تیر 1401 15:30
حجم فايل 1.91 MB
دانلود 2

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی تولید انجین موتورسیکلت 66 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخچهارشنبه, 17 آبان 1396 10:53
حجم فايل 558.04 KB
دانلود 110

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

صنایع خودرو

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories