طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی⭐️آنلاین شاپ (مواد غذایی و پوشاک)
- امیر حبیبی
- طرحهای توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی
جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی ( آنلاین شاپ ) با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1402 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل pdf طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی ( آنلاین شاپ ) را که در سال 1402 نگارش شده است را صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.
✔️ مطالعه تخصصی طرح توجیهی تاسیس فروشگاه اینترنتی، آینده ی غیر قابل اجتناب همه ی کسب و کارها حتی مواد غذایی و پوشاک
زندگی مدرن امروزی و شلوغی شهرها، به اندازه کافی وقت مردم را میگیرد.
این سبک زندگی فرصت گشتن در خیابان و خرید حضوری از مغازهها را از مردم گرفته است.
با توجه به این موضوع، وجود بستر اینترنتی امن برای بررسی محصولات مختلف و خریدن کردن، یکی از شیوههای مدرن خرید و فروش است که این روزها مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.
فروشگاههای اینترنتی چند منظوره با فعالیت در چند حوزه از جمله پوشاک، مواد غذایی، لوازم جانبی دیجیتال و... این بستر امن و راحت را برای خرید آسان در اختیار کاربران قرار میدهند.
در سالهای اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا و قرنطینه و خانه نشینی، آشنایی و اشتیاق مردم برای استفاده از امکانات خرید آنلاین بیشتر شده است.
این افزایش آگاهی مردم نسبت به مزایای خرید اینترنتی، باعث رونق و افزایش درآمد و سودآوری فروشگاههای اینترنتی شده است.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی با هر میزان سرمایه ای مقدور است و شما میتوانید با کمترین سرمایه صاحب پرسودترین کسب و کار دنیا یعنی راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه اینترنتی باشید.
البته موفقیت شما در عرضه فروش اینترنتی منوط به آشنایی کافی با شیوههای مدیریت این کسب و کار مدرن و شیوههای نوین تبلیغات و بازاریابی در فضای اینترنت است.
✳️ چه مجوزهایی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ( آنلاین شاپ ) در کشور ایران لازم است؟
دریافت اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی برای راه اندازی انواع وبسایت های فروشگاهی نیاز است.
برای بعضی فروشگاههای اینترنتی خاص مانند فروشگاه آنلاین مواد غذایی دریافت مجوزهای خاص از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت جزو الزامات است.
برخی دیگراز فعالیتهای تخصصی مثل فعالیتهای فرهنگی هنری و انتشاراتی نیاز به دریافت مجوزها و تاییدیههای لازم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند.
پس توجه داشته باشید علاوه بر دریافت اینماد، برای فعالیت قانونی می بایست مجوزات لازم در راستای حوزه فعالیتی فروشگاه اینترنتی خود را از ارگانهای مربوطه دریافت نمایید.
اما به طور کلی ، اینماد مجوز فعالیت قانونی در بستر اینترنت است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک به کسب و کارهای اینترنتی داده میشود.
اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک نشانه فعالیت قانونی و امن یک فروشگاه اینترنتی است و موجب جلب اعتماد بیشتر کاربران برای خرید از سایت شما میشود.
برای دریافت اینماد باید در سایت شما کالاهای مشخصی با قیمت مشخص فروخته شود و کاربر امکان انتخاب شیوه پرداخت و مشاهده پیش فاکتور خرید را داشته باشد .
فرد متقاضی برای دریافت اینماد باید توسط اداره اماکن نیرو انتطامی جمهوری اسلامی ایران تایید صلاحیت شود.
دامنه وبسایت فروشگاهی میبایست به نام متقاضی دریافت اینماد باشد.
برای دریافت اینماد نیاز نیست به محل خاصی مراجعه کنید کافی است به وبسایت اینماد بروید و اطلاعات و مدارک خواسته شده را بارگزاری کنید.
در این مرحله کلیه اطلاعات شما به صورت سیستماتیک بررسی میشود و نتیجه به شما اعلام میگردد.
✳️ درگاه پرداخت امن، یکی نشانههای فعالیت قانونی یک آنلاین شاپ (وبسایت فروشگاهی)
درگاه بانکی امن برای پرداخت کاربران هم یکی دیگر از ملزومات فروشگاه اینترنتی است.
اگر دارای اینماد هستید میتوانید به طور مستقیم به شعب بانکها مراجعه کنید و قرارداد درگاه بانکی را با آنها منعقد کنید.
در صورتی که بدون اینماد فعالیت میکنید میتوانید از شرکتهای درگاه پرداخت واسطه و قانونی استفاده کنید که درگاه پرداخت امن را بدون داشتن اینماد و با دریافت درصد مشخصی در اختیار شما قرار میدهند.
هردو شیوه برای داشتن درگاه پرداخت، امن و قانونی است اما داشتن اینماد کیفیت و بازدهی فعالیت شما را چندین برابر افزایش میدهد.
✔️ انواع فروشگاه اینترنتی ( آنلاین شاپ ) براساس گستره فعالیت کدامند؟
✳️ الف: فروشگاه اینترنتی نیچ مارکتینگ
نیچ مارکتینگ در دنیای فروش اینترنتی پلی است برای ارتقا و پیشرفت بهتر کسب و کار شما.
مفهوم نیچ مارکتینگ تمرکز بر فروش دسته بندی محدود و تخصصی از کالاها است و بجای ارائه چندین دسته بندی کالایی، فقط روی یک گروه خاص متمرکز میشود.
به عنوان مثال فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل و کالاهای دیجیتال.
چنین فروشگاه اینترنتی تمرکز فعالیت خود را فقط روی فروش و معرفی لوازم جانبی مثل هدفون و هندزفری، انواع کابل جانبی دیجیتال، آداپتور شارژر، قاب و گلس، محافظ لنز و نمایشگر، کیفهای محافظ، لوازم جانبی فانتزی، قطعات تعمیری و... معطوف کرده است.
چند مثال از فروشگاههای اینترنتی نیچ مارکتینگ یا تک منظوره :
1 - فروشگاه اینترنتی پوشاک :
زمینه فعالیت یک فروشگاه اینترنتی پوشاک، هرآنچه مربوط به این دسته بندی است اعم از پوشش اسلامی و مانتو، پوشش سر (کلاه و روسری و...)، لباس مجلسی، لباس راحتی، لباس زیر، لباس اداری و... را شامل میشود.
تمرکز فعالیت این فروشگاه اینترنتی به معرفی و فروش محصولات باکیفیت در حوزه پوشاک و ارائه راهنماییهایی لازم در مورد انتخاب جنس و سایز مناسب برای کاربران است.
2 - فروشگاه اینترنتی کیف و کفش :
یک فروشگاه اینترنتی کیف و کفش تمرکز فعالیت خود را به معرفی و فروش جنس های مختلف و باکیفیت کیف و کفش معطوف میکند.
انواع کفش های مجلسی، اسپرت، ورزشی، طبی و کیفهای مجلسی، اداری، اسپرت و ... با جزئیات کامل در فروشگاه اینترنتی کیف و کفش معرفی میشوند و دست کاربر را برای خرید کالای مورد نیاز باز میگذارد.
3 - فروشگاه اینترنتی مواد غذایی :
این نوع فروشگاه اینترنتی به سوپرمارکت آنلاین هم معروف است.
فروشگاه های اینترنتی مواد غذایی یا سوپر مارکت آنلاین انواع دستههای مواد غذایی مانند خشکبار، تنقلات، غذای آماده و نیمه آماده، پروتئینی، گیاهی، نان و غله، حبوبات، لبنیات، نوشیدنیها و... را به کاربران معرفی میکنند و اختیار انتخاب مناسبترین محصول را به کاربران میدهند.
ارسال به موقع یکی از مهمترین ویژگیهای فروشگاه های اینترنتی مواد غذایی یا سوپرمارکت های آنلاین است که میتواند تبدیل به مزیت رقابتی برای صاحبان این وبسایت های فروشگاهی شود.
✳️ ب : فروشگاه اینترنتی چندمنظوره
فروشگاه اینترنتی چند منظوره یک فروشگاه اینترنتی است که هم زمان در دو یا چند حوزه تخصصی فعالیت میکند و کالاهای چند حوزه تخصصی را به کاربران معرفی میکند و به آنها میفروشد.
مدیریت یک فروشگاه اینترنتی چند منظوره نسبت به نیچ مارکتینگ سخت تر است و به دانش بالا در تمام حوزههای تخصصی فعالیت فروشگاه اینترنتی نیازمند است.
میزان سرمایه مورد نیاز و ریسک فعالیت فروشگاه اینترنتی چند منظوره هم بدلیل وجود رقبای زیاد، بیشتر است.
به عنوان مثال ممکن است یک فروشگاه اینترنتی هم زمان در زمینه مواد غذایی، پوشاک و لوازم جانبی دیجیتال خدمات ارائه دهد و چند حوزه کاملاً غیرمرتبط را در یک بستر جمع کند.
مثال دیگر میتواند فروشگاه اینترنتی چندمنظوره در حوزه های مرتبط باشد ، مثل فعالیت هم زمان در حوزه پوشاک و کیف و کفش که تقریباً مرتبط هستند.
✔️ سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ایران چقدر است؟ ( بررسی طرح توجیهی راه اندازی آنلاین شاپ )
میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به عوامل مختلفی بستگی دارد.
این میزان سرمایه اولیه برای انواع فروشگاه اینترنتی تقریباً مشابه است و فقط در بخش تامین کالا براساس نوع کالای مورد فروش متفاوت خواهد بود.
مهمترین عامل دخیل در تعیین میزان سرمایه اولیه مورد نیاز انتخاب بستر اینترنتی متناسب با فعالیت فروشگاه اینترنتی برای راه اندازی سایت فروشگاه است.
شما میتوانید برای شروع از قالبهای آماده و به صرفه وردپرس و افزونه ووکامرس استفاده کنید که نهایت هزینه برای تهیه این قالبها 1 تا 2 میلیون تومان میباشد.
راه دیگر طراحی وبسایت از صفر است که هزینه بسیار بالاتری دارد.
طراحی یک سایت قوی و با کیفیت بین 3 تا 10 میلیون تومان هزینه به دنبال خواهد داشت.
قسمت بعدی هزینهها بعد از آماده سازی سایت فروش، اقدام برای دریافت مجوز از مرکز تجارت الکترونیک (اینماد) و درگاه پرداخت امن است.
میزان هزینه این دو مورد مدام درحال تغییر است و برای اطلاع از هزینه دقیق این قیمت باید به مراجع ذیربط مراجعه کنید.
در ادامه روند دریافت اینماد و درگاه بانکی را مورد بررسی قرار میدهیم.
تامین کالا یکی دیگر از بخشهای اساسی هزینه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است.
در این مرحله باید بررسی کنید آیا شما فروشگاه یا مغازه فعال دارید یا تنها راه فروش شما فروشگاه اینترنتی است؟
اگر فروشگاه یا مغازه فعال داشته باشید که کار تامین کالای فروشگاه اینترنتی را خود به خود انجام داده اید و نیازی نیست هزینه اضافی برای تامین کالای فروشگاه اینترنتی خود پرداخت کنید.
اما اگر تنها راه فروش شما فروشگاه اینترنتی است باید حداقل کالای مورد نیاز متناسب با نوع فعالیت فروشگاه اینترنتی خود را تهیه کنید که بهترین و به صرفه ترین راه خرید از عمده فروشها است.
کلیه برآوردهای هزینه انجام شده براساس نرخ برابری ارز هر 1 دلار معادل 30517 تومان انجام شده است.
✔️ چگونه ریسک سرمایه گذاری پروژه را در طرح توجیهی راه اندازی فروشگاه اینترنتی (آنلاین شاپ) را کاهش دهیم ؟
شما میتوانید پیش از هزینه کردن برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مستقل، کالا و خدمات خود را از طریق آنلاین شاپهای دیگر به شکل همکاری درصدی در فروش در اختیار کاربران بگذارید و بابت هر فروش درصدی را به آنلاین شاپ مدنظر پرداخت کنید.
از این طریق میتوانید پتانسیل فروش و میزان استقبال کاربران از کالا یا خدمات خود را ارزیابی کنید و قبل از سرمایه گذاری، به نقاط قوت و نقاط ضعف ایده خود پی ببرید.
✳️ تبلیغات، مهمترین عامل افزایش فروش یک وبسایت فروشگاهی
پخش تراکت و کارت ویزیت سنتی ترین روش تبلیغات و شناساندن کسب و کار برای فروشگاهها و مغازه های معمولی است.
اکثر افراد جذب فروشگاههایی میشوند که دکوراسیون و ویترین آنها چیدمان مدرن و جذاب دارد و حتی اگر قیمت کالای موردنظرشان در چنین فروشگاههایی بیشتر از حد نرمال باشد ترجیحشان خرید از فروشگاه با ویترین جذاب است.
این نکته باید در فروشگاه اینترنتی هم رعایت شود و باید بدانید که راه اندازی سایت و بارگذاری محصولات پایان کار نیست و شما را به فروش موفق نمیرساند.
شما برای پیروزی بر رقبای خود در حوزه فروش اینترنتی باید فضای سایت فروشگاهی خود را درست مانند ویترین یک مغازه خاص و منحصر به فرد بچینید.
تولید محتوای قوی، استفاده از تصاویر واقعی و جذاب برای محصولات و توضیحات دقیق و واقعی برای محصولات میتواند به چیدمان منحصر به فرد ویترین سایت فروشگاهی شما کمک زیادی بکند و آمار بازدید را افزایش دهد.
حضور مؤثر در شبکههای اجتماعی و تولید محتوای مستمر و باکیفیت در فضای مجازی یک راه دیگر برای بیشتر شناساندن فعالیت شما به مخاطبان است.
جالب است بدانید که شما با تولید محتوای یونیک و رعایت اصول سئو محتوا و سئوی سایت میتوانید از خود موتور جستجوی گوگل هم برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید!
✳️ مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در مقایسه با مغازههای معمولی
- عدم نیاز به اجاره یا خرید ملک
- نداشتن هزینه آب و برق و گاز و...
- نداشتن هزینه دکورسازی و ویترین زنی
- سیستم کامپیوتر، گوشی هوشمند و قدرت تولید محتوا تنها ابزار مدیریت فروشگاه آنلاین
- دردسرهای دریافت پروانه کسب را ندارد
- دریافت مجوزهای کمتر با شرایط راحت تر
- عدم وابستگی به موقعیت مکانی
- امکان خدمت رسانی به تمام نقاط کشور و حتی تمام نقاط جهان
✔️ تجهیزات مورد نیاز راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و پوشاک ( آنلاین شاپ )
✳️ تجهیزات مورد نیاز این فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و پوشاک به قرار زیر می باشد :
- تجهیزات لازم جهت تعمیرات الکترونیکی : 1 ست
- کیت های آموزشی کامپیوتر و الکترونیک : 5 سری
- تجهیزات لازم جهت تولید محتوا : 1 سری
- دوربین
- تجهیزات ضبط صوت
- تجهیزات مونتاژ
- سیستم کامپیوتری
- و ...
- هزینه طراحی وب سایت : 1 مورد
- تجهيزات اداری
- میز: 2 عدد
- صندلی : 4 عدد
- کامپیوتر : 3 دستگاه
- گوشی تلفن سانترال : 1 دستگاه
- لوازم تحریر : 2 ست
- میز عسلی : 1 عدد
- چاپگر hp : 1 دستگاه
- فاکس :1 دستگاه
- کمد اداری : 2 عدد
- قفسه زونکن : 1 عدد
✳️ میزان انرژی مصرفی سالانه این فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و پوشاک ( آنلاین شاپ ) به قرار زیر می باشد :
- برق مصرفی : 14016 کیلووات
- آب مصرفی : 365 مترمکعب
- گاز مصرفی : 7300 مترمکعب
- ارتباطات
✳️ نیروی انسانی مورد نیاز جهت بهره برداری از این فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و پوشاک به قرار زیر می باشد :
- اپراتور : 2 نفر
- هماهنگ کننده : 2 نفر
- حسابداری : 1 نفر
- امور دفتری و اداری : 2 نفر
- تکنسین فنی : 4 نفر
✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس بگیرید .
📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ فروشگاه اینترنتی
👈 توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.
برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.
برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.