
جهت سفارش بیزینس پلن و طرح توجیهی دفتر پیشخوان دولت با گزارش نرم افزار کامفار و فرمت PDF و WORD، برای گرفتن مجوز و وام و تسهیلات بانکی با ما تماس بگیرید.
ضمنا در انتهای همین مطلب بیزینس پلن ها و طرح های توجیهی دفتر پیشخوان دولت که آرشیوی هستند را جهت دانلود و کسب اطلاعات اولیه بیشتر، در اختیار کاربران وبسایت قرار داده ایم.
✳️ سر فصل های این مقاله (0 تا 100 تاسیس دفتر پیشخوان دولت)
✔️ دفتر پیشخوان دولت چیست و چه خدماتی ارائه میدهد؟
✔️ لیست خدمات دفاتر پیشخوان دولت
✔️ تجهیزات و تاسیسات لازم برای دفتر پیشخوان دولت
✔️ حداقل متراژ دفتر پیشخوان دولت
✔️ بیزینس پلن و طرح توجیهی دفتر پیشخوان دولت چه عناوین و کاربردهایی دارد؟
✔️ مراحل دریافت مجوزهای لازم برای تاسیس یک دفتر پیشخوان دولت
✔️ شرایط لازم برای متقاضی صدور پروانه فعالیت دفتر پیشخوان دولت
✔️ الزامات مکانی دفتر پیشخوان دولت برای اخذ پروانه فعالیت
✔️ لینک راهنما و درخواست آنلاین اخذ مجوز دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی
✔️ آیا امکان انتقال امتیاز دفتر پیشخوان دولت وجود دارد؟
✔️ امکان دریافت تسهیلات برای راه اندازی دفتر پیشخوان دولت
✔️ قوانین مربوط به تمدید مجوز، انصراف از فعالیت یا ادامه فعالیت در موارد بحرانی
✔️ مواردی که باعث لغو پروانه فعالیت دفتر پیشخوان دولت، توسط کارگروه استانی میشود
✔️ وظایف دارنده پروانه فعالیت دفتر پیشخوان دولت
✔️ قوانین تغییر مکان دفتر پیشخوان دولت
✔️ دانلود فایل های بیزینس پلن و طرح توجیهی دفتر پیشخوان دولت
✔️ طرح توجیهی دفتر پیشخوان دولت!

✳️ دفتر پیشخوان دولت چیست و چه خدماتی ارائه میدهد؟
دفاتر پیشخوان دولت مراکزی هستند که در سراسر کشور تاسیس شده اند تا کلیه خدمات الکترونیکی را بدون مراجعه مستقیم به سازمان ها به مردم ارائه دهند و بدین ترتیب باعث کاهش حضور مردم در سازمان ها و ادارات دولتی شوند.
دفاتر پیشخوان دولت توسط بخش خصوصی اداره میشوند و همه دستگاه های اجرایی وظیفه دارند خدمات الکترونیکی خود را از طریق دفتر پیشخوان دولت ارائه دهند.
دفاتر پیشخوان دولت بر اساس موقعیت مکانی، فضا و شرایطی که دارند خدمات مختلفی ارائه میدهند که در ادامه به معرفی این خدمات میپردازیم.
لیست خدمات دفاتر پیشخوان دولت:
- پرداخت الکترونیکی قبض ها
- پرداخت تخلفات رانندگی، عوارض و مالیات خودرو
- انجام خدمات اپراتورها
- استعلام مدارک تحصیلی
- صدور کارت بهداشت
- صدور گواهینامه ها
- صدور و تمدید گذرنامه ها
- خدمات مربوط به شناسنامه و ثبت احوال
- احراز هویت در کارگزاری های بورس
- ثبت نام در سامانه سجام
- سهام عدالت متوفی
- خدمات بیمه
- خدمات گمرک
- خدمات پست
- خدمات مالیاتی
جالب است بدانید که راه اندازی دفتر پیشخوان دولت فقط اجاره یک مغازه و قرار دادن چند میز و صندلی نیست، بلکه این شغل یکی از شغل های خدماتی مهم است و درآمد ثابتی دارد و به دلیل اینکه دفاتر پیشخوان دولت تحت نظارت مستقیم دولت فعالیت میکنند ریسک راه اندازی این کسب و کار از بسیاری از شغل های آزاد پایین تر است و امنیت شغلی بالاتری دارد.
دفتر پیشخوان دولت یکی از شلوغ ترین مراکز خدماتی به حساب می آید و ارتباط با مردم در این شغل بسیار مهم است. همچنین با گسترش دولت الکترونیک اهمیت وجود دفاتر پیشخوان دولت به مرور بیشتر میشود.
لازم است بدانید از آن جایی که اکثر خدمات در دفتر پیشخوان دولت به صورت سیستمی انجام میشود شما برای راه اندازی این کسب و کار نیازی به مهارت خاص حسابداری یا اداری ندارید. البته دقت بالا، مسئولیت پذیری و ارتباط صحیح با مردم سبب موفقیت بالایی در این کسب و کار میشود.

✳️ تجهیزات و تاسیسات لازم برای دفتر پیشخوان دولت:
- رایانه های اداری
- تابلوی مشخصات خدمات و تعرفه ها
- صندلی و میز کار برای کارکنان
- اینترنت پرسرعت (ترجیحا فیبر نوری یا ADSL پایدار)
- صندلی مناسب اداری برای انتظار متقاضیان
- کپسول آتش نشانی، دزدگیر و دوربین مداربسته
- دستگاه فاکس
- تلفن ثابت و خطوط ارتباطی
- دستگاه های کارتخوان بانکی
- سیستم تهویه، گرمایش و سرمایش
حداقل متراژ دفتر پیشخوان دولت:
حداقل مساحت لازم برای راه اندازی دفتر پیشخوان دولت در محیط های شهری 50 متر مربع و حداقل متراژ لازم برای دفتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاها 20 متر مربع است.
اگر محل تاسیس دفتر پیشخوان دولت در موقعیت مکانی شلوغ و پرتردد باشد به دلیل افزایش تقاضا نیاز است که مساحت بیشتری برای راه اندازی دفتر پیشخوان دولت در نظر گرفته شود.

✳️ بیزینس پلن و طرح توجیهی دفتر پیشخوان دولت چه عناوین و کاربردهایی دارد؟
بیزینس پلن و طرح توجیهی دفتر پیشخوان دولت عموما برای اخذ مجوز تاسیس و همینطور اخذ وام و تسهیلات بانکی مورد استفاده قرار میگیرند ولی مضاف بر این کاربرد های اداری، به عنوان اسنادی که چشم انداز مالی کسب و کار را روشن میکنند نیز به کار میروند.
بیزینس پلن تاسیس دفتر پیشخوان دولت گزارشیست که به بررسی توجیه فنی و مالی این کسب و کار میپردازد و هزینه های و درآمد ها و سود و دوره بازگشت سرمایه و ... کسب و کار را برآورد میکند.
طرح توجیهی تاسیس دفتر پیشخوان دولت مطالعه ای گسترده تر بوده و توجیه مالی بازار را نیز بررسی میکند و گزارش نرم افزار کامفار را نیز به همراه خود دارد.
در صورتی که به طرح توجیهی و بیزینس پلن دفتر پیشخوان دولت نیاز دارید میتوانید با کارشناسان «وبسایت گسترش کارآفرینی» با مدیریت «مهندس ایمان حبیبی» تماس بگیرید.

✳️ مراحل دریافت مجوزهای لازم برای تاسیس یک دفتر پیشخوان دولت:
ظرفیت تاسیس دفتر پیشخوان دولت در استان ها متفاوت است. این ظرفیت ها در هر استان توسط کارگروهی با ریاست معاون توسعه مدیریت هر منطقه با توجه به جمعیت هر شهر یا منطقه مشخص میشود.
برای اخذ مجوز راه اندازی دفتر پیشخوان دولت ابتدا باید منتظر اعلام فراخوان عمومی باشید و پس از آن درخواست صدور مجوز تاسیس دفتر پیشخوان دولت را به دبیرخانه کارگروه پیشخوان دولت شهر یا استان خود ارائه دهید.
پس از ارائه مدارک مربوطه، در صورت تایید شرایط و مدارک شما در دبیرخانه کارگروه پیشخوان دولت، بازدید از محل راه اندازی دفتر پیشخوان دولت انجام می شود.
بعد از انجام بازدید و در صورت تایید تمام استعلامات انجام شده، درخواستتان مبنی بر اخذ مجوز تاسیس دفتر پیشخوان دولت مورد قبول واقع میشود.
لازم است بدانید که اگر قصد ارائه خدمات ثبت احوال و خدمات مالیاتی را در دفتر پیشخوان دولت داشته باشید باید پروانه ارائه خدمات ثبت احوال و پروانه فعالیت خدمات مالیاتی را نیز اخذ نمایید.
در ادامه شرایط و مدارک لازم برای اخذ مجوز راه اندازی دفتر پیشخوان دولت شرح داده شده است.
شرایط لازم برای متقاضی صدور پروانه فعالیت دفتر پیشخوان دولت:
- تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور برای متقاضی الزامی است.
- متقاضی باید دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید از وزارت علوم باشد.
- عدم اعتیاد یه مواد مخدر و عدم سوءپیشینه کیفری برای متقاضی الزامی است.
- متقاضی باید دارای حداقل 24 و حداکثر 65 سال سن باشد و مشغول به کار دولتی نباشد.
- دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و نداشتن بدهی ضروری است.
- ضروری است که متقاضی دوره آموزشی مدیریت دفاتر پیشخوان دولت را بگذراند.
- متقاضی باید دارای تاییدیه اعتبار بانکی و توانایی مالی جهت راه اندازی دفتر پیشخوان دولت باشد.
الزامات مکانی دفتر پیشخوان دولت برای اخذ پروانه فعالیت:
- حداقل متراژ مکان دفتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی 50 متر مربع و حداقل متراژ مکان دفتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی 20 متر مربع باید باشد.
- مکان دفتر پیشخوان دولت باید دارای کاربری اداری و تجاری باشد و درصورت قرارگیری در طبقات بالا، وجود آسانسور الزامی است.
- حداقل 40 درصد فضای دفتر باید برای متقاضیان در نظر گرفته شود و همچنین وجود فضای لازم برای قرارگیری تجهیزات و کارکنان دفتر الزامی است.
- دفتر پیشخوان دولت باید باید دارای صندلی برای متقاضیان و پیشخوان برای ارائه خدمات باشد.
- تابلوی دفتر پیشخوان دولت باید با با اسم، آرم و رنگ مطابق با نمونه اعلامی از طریق سازمان مربوطه نصب شود.
- امکانات و شرایط ارائه خدمات به جانبازان، معلولین و سالمندان باید در دفتر پیشخوان دولت وجود داشته باشد.
- وجود امکانات ایمنی مانند کپسول آتش نشانی و دوربین مداربسته ضروری است.
- نصب تابلوی اعلانات و قرار دادن تعرفه های خدماتی در دفتر پیشخوان دولت الزامی است.

✳️ مدارک مورد نیاز اخذ مجوز دفتر پیشخوان دولت برای اشخاص حقیقی:
- تکمیل فرم درخواست مجوز تاسیس دفتر پیشخوان دولت
- تصویر تمام صفحات شناسنامه و تصویر کارت ملی
- تصویر آخرین مدرک تحصیلی
- تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
- عکس پرسنلی
- تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی محل دفتر پیشخوان دولت
- نشانی دقیق دفتر به همراه کدپستی و شماره تلفن و فاکس
- گواهی عدم سوءپیشینه کیفری و عدم اعتیاد به مواد مخدر
- پرداخت مبلغ حق امتیاز صدور پروانه فعالیت دفتر پیشخوان دولت
🔗 لینک راهنما و درخواست آنلاین اخذ مجوز دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی
آیا امکان انتقال امتیاز دفتر پیشخوان دولت وجود دارد؟
دارنده مجوز میتواند پروانه فعالیت دفتر پیشخوان دولت را به فرد جدیدی واگذار کند. مراحل انتقال پروانه فعالیت دفتر پیشخوان دولت به ترتیب زیر است:
1 - در مرحله اول دارنده پروانه فعالیت، باید درخواست کتبی خود را به اتحادیه مربوطه ارسال کند و فرد جدید را که متقاضی اخذ مجوز میباشد معرفی نماید.
2 - در مرحله بعد، اتحادیه مربوطه شرایط و مدارک فرد معرفی شده را به طور کامل بررسی میکند.
3 - سپس اگر فرد معرفی شده همه شرایط لازم را دارا باشد و مدارک او مورد تایید قرار گیرد مجوز فعالیت مالک قبلی باطل میشود و پروانه فعالیت جدیدی به نام فرد معرفی شده صادر میگردد.
4 - پس از صدور پروانه فعالیت جدید، این تغییرات به مراجع و ادارات مربوطه اعلام میشود.
5 - در مرحله آخر انتقال دفتری مالکیت و ثبت اسناد مربوطه انجام میشود.

✳️ امکان دریافت تسهیلات برای راه اندازی دفتر پیشخوان دولت:
دولت ایران با اهداف زیر از راه اندازی دفاتر پیشخوان دولت حمایت میکند و تسهیلات مختلفی به متقاضیان ارائه میدهد:
- نزدیک تر شدن به دولت الکترونیک
- ارائه خدمات دولتی در یک سیستم متمرکز
- شفاف سازی فعالیت های اداری
- کاهش حضور مردم در مراکز دولتی و صرفه جویی در وقت و هزینه
- کاهش بار کاری ادارات دولتی و تمرکز کارمندان بر امور مدیریتی و نظارتی
- افزایش رضایت عمومی و تسهیل دسترسی به خدمات به خصوص در شهرهای کوچک و روستاها
دقت کنید که شرایط و مبالغ وام بر اساس سیاست ها و قوانین دولت ممکن است در هر زمان متفاوت باشد. شما میتوانید از طریق مراجع مربوطه اطلاعات بیشتری درباره شرایط، مبلغ وام و نحوه دریافت تسهیلات اخذ کنید.
✳️ مرور قوانین آیین نامه ایجاد و بهره برداری از دفاتر پیشخوان دولت:
قوانین مربوط به تمدید مجوز، انصراف از فعالیت یا ادامه فعالیت در موارد بحرانی:
1 - مدت اعتبار پروانه 3 ماه است. دارنده مجوز در صورت تمایل به تمدید مجوز، حداقل 3 ماه قبل از پایان اعتبار باید درخواست کتبی خود را به کارگروه استانی ارائه دهد.
2 - اگر دارنده مجوز از ادامه فعالیت صرف نظر کند باید حداقل 3 ماه قبل درخواست کتبی مبنی بر انصراف خود را به کارگروه استانی ارائه دهد.
3 - در صورت انصراف از ادامه فعالیت یا عدم تمدید اعتبار مجوز، دارنده مجوز باید ظرف مدت 3 ماه تسویه حساب کند و اقلام و اسناد دریافتی را تحویل دهد.
4 - در مواقع خاص و غیرقابل پیش بینی مانند بروز سیل، زلزله، جنگ یا صدور تصمیمات و قوانین جدید از سوی مراجع حکومتی، مسئولیت تصمیم گیری درباره ادامه فعالیت یا نحوه رسیدگی به مسائل دفاتر پیشخوان دولت برعهده کارگروه استانی است.
مواردی که باعث لغو پروانه فعالیت دفتر پیشخوان دولت، توسط کارگروه استانی میشود:
- در صورتی که دارنده مجوز اقداماتی انجام دهد که طبق آیین نامه تخلف محسوب میشود.
- اگر در هر زمانی اثبات شود که مدارک متقاضی برای اخذ مجوز جعلی بوده است.
- درخواست دارنده مجوز مبنی بر متوقف کردن فعالیت دفتر پیشخوان دولت یا انصراف وی.
- تعطیلی دائم، منحل شدن یا ورشکستگی دفتر پیشخوان دولت.

✳️ وظایف دارنده پروانه فعالیت دفتر پیشخوان دولت:
- رعایت شئون اسلامی، نظم اداری و احترام به مراجعان.
- انجام تمامی خدمات بر اساس آیین نامه ها و دستورالعمل های رسمی و خودداری از هرگونه اقدام خارج از چارچوب قانونی.
- ارائه خدمات در ساعات کاری تعیین شده از سوی کارگروه استانی.
- قرار دادن اطلاعات تماس کارگروه استانی شامل شماره تلفن و آدرس ایمیل برای ثبت شکایات و پیشنهادات در محل قابل رویت مراجعان.
- صاحب مجوز وظیفه دارد امکانات لازم برای بازدید مسئولین مربوطه و نظارت بر تجهیزات و مستندات را فراهم کند.
- ایجاد ارتباط برخط با دستگاه های خدمات دهنده در صورت نیاز.
- رعایت قوانین کار، بیمه، ایمنی و بهداشت محیط کار نسبت به کارکنان دفتر پیشخوان دولت.
- تامین نیروی آموزش دیده برای جایگزینی کارکنان غایب.
- نگهداری امن اسناد و اطلاعات محرمانه و جلوگیری از هرگونه افشای غیرمجاز.
- نگهداری نسخه کامل از آخرین دستورالعمل ها، بخشنامه ها، آیین نامه ها و فهرست تعرفه ها در محل دفتر و اطمینان از آشنایی کارکنان با آن ها.
قوانین تغییر مکان دفتر پیشخوان دولت:
در صورتی که مدیر دفتر پیشخوان دولت قصد جا به جایی و انتقال دفتر پیشخوان دولت را داشته باشد، باید درخواست خود را به کارگروه استانی ارائه دهد.
پس از بررسی و تایید شرایط محل جدید، کارگروه مجوز تغییر مکان را صادر کرده و نتیجه را برای اصلاح نشانی دفتر به وزارت اعلام میکند.
تبصره 1: تغییر مکان دفتر پیشخوان دولت فقط در محدوده همان استان امکان پذیر است.
تبصره 2: مدیر دفتر مجاز به ایجاد شعبه جدید برای ارائه خدمات نیست و صرفا میتواند در همان مکان اصلی فعالیت کند.
✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی دفتر پیشخوان دولت ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارشگیری نرم افزار کامفار، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی با ما تماس بگیرید.
📚 دانلود فایل های بیزینس پلن و طرح توجیهی دفتر پیشخوان دولت
✍️ توجه: کلیه ی طرح های تیپ یا آماده، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند. جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.
فایل طرح توجیهی تیپ تاسیس دفتر پیشخوان دولت ، در آینده در این قسمت جهت دانلود کاربران قرار خواهد گرفت.


