• 09126277388
  • سفارش طرح توجیهی : 09127975250
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی موسسه کاریابی 1404 👩🏻‍💻 مجوز و وام (PDF+WORD)

(2 votes, average 5 out of 5)

طرح توجیهی موسسه کاریابی

جهت سفارش بیزینس پلن و طرح توجیهی تاسیس موسسه کاریابی (آژانس کاریابی یا دفتر کاریابی)، با گزارش نرم افزار کامفارو فرمت WORD و PDF، جهت اخذ مجوز و وام بانکی با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

در انتهای همین مطلب نیز فایلهای دانلودی بیزینس پلن و یا طرح توجیهی آژانس کاریابی یا دفتر کاریابی، که آرشیوی هستند صرفا برای کسب اطلاعات اولیه کاربران علاقمند وبسایت قرار داده خواهد شد.

 

✳️ سر فصل های این مقاله (0 تا 100 تاسیس موسسه کاریابی)

✔️ موسسه کاریابی چیست و چه خدماتی ارائه میدهد؟

✔️ بیزینس پلن و طرح توجیهی آژانس کاریابی چه گزارشاتی با چه کاربردهایی هستند؟

✔️ ضوابط مکانی و متراژ مورد نیاز موسسه کاریابی

✔️ شرایط ، مراحل و مدارک مورد نیاز جهت ثبت موسسات کاریابی

✔️ شرایط متقاضی تاسیس موسسه کاریابی

✔️ مدارک مورد نیاز برای تاسیس موسسه کاریابی

✔️ راهنمای دریافت مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی داخلی

✔️ آیا واگذاری، خرید و فروش مجوز آژانس کاریابی امکان ‌پذیر است؟

✔️ وظایف قانونی موسسه های کاریابی

✔️ موسسه کاریابی باید چه امکانات و تجهیزاتی داشته باشد؟

✔️ درآمد دفاتر کاریابی از کجا و چگونه تامین می شود؟

✔️ آیین ‌نامه ‌تاسیس و اداره دفاتر مشاوره شغلی و حرفه‌ای و کاریابی‌های غیر دولتی و موسسات مجاز

✔️ رسیدگی به تخلفات و عملکرد دفاتر مشاوره شغلی و حرفه‌ای و کاریابی ‌‌‌‌های غیر دولتی و موسسات مجاز

✔️ ضوابط انتخاب و معرفی دفاتر مشاوره شغلی و حرفه‌‌ای و کاریابی‌‌‌‌های غیر دولتی و موسسات مجاز نمونه

✔️ قوانین و مقرراتی که متقاضیان تاسیس موسسه کاریابی تخصصی باید با آن آشنا باشند

✔️ مزایا و معایب دفتر کاریابی

✔️ پرسنل مورد نیاز در موسسه کاریابی

✔️ دانلود فایل های بیزینس پلن و طرح توجیهی تاسیس موسسه کاریابی

 


✔️ معرفی بیزینس پلن و طرح توجیهی موسسه یا آژانس کاریابی!


بیزینس پلن و طرح توجیهی موسسه یا آژانس کاریابی

✳️ موسسه کاریابی چیست و چه خدماتی ارائه میدهد؟

موسسه کاریابی مکانی است که به‌ طور رسمی و قانونی وظیفه دارد بین کارجویان و کارفرمایان ارتباط برقرار کند و فرایند یافتن شغل مناسب را آسان‌ تر کند کاریابی به معنای استفاده از خدمات واسطه ‌هایی مانند موسسات، پلتفرم‌ های آنلاین یا مشاوران شغلی برای یافتن شغل مناسب است.

این فرآیند شامل ثبت ‌نام کارجو، تحلیل رزومه، ارائه مشاوره شغلی و معرفی به کارفرمایان است. کاریابی می‌تواند داخلی (در ایران) یا کاریابی بین الملل یا خارجی (اعزام به خارج) باشد.

موسسات کاریابی با دریافت رزومه ‌کاری، بررسی مهارت‌ها، تحصیلات، علایق، تیپ شخصیتی و… کار مناسب افراد را جست ‌وجو کرده و به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند. کارجو می‌تواند کار مورد نظر را بپذیرد، و یا رد کند و منتظر فرصت بعدی بماند.

متقاضیان تاسیس دفتر کاریابی باید مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در رشته های مرتبط را داشته باشند اما بازنشستگان وزارت کار اگر «دو سال سابقه کار در زمینه کاریابی» داشته باشند، با مدرک دیپلم نیز امکان اخذ مجوز را دارند.

متقاضیانی که با درخواست آنان موافقت به عمل آمده است قبل از صدور مجوز بهره برداری، موظف به تهیه و معرفی مکان مناسب و تامین امکانات مربوط به کاریابی و استخدام کارکنان مورد نیاز می باشند در غیر این صورت تقاضای آنان کان لم یکن می گردد.

بازار کار کاریابی در ایران پویا است و با رشد پلتفرم‌های آنلاین مانند جاب ‌ویژن و ایران ‌تلنت، جابینجا و ای استخدام گسترش بیشتری یافته است.

به طور کلی دفتر کاریابی را می ‌توان به دو گروه تقسیم کرد:

  • دفتر کاریابی سنتی
  • دفتر کاریابی آنلاین یا الکترونیک

خدمات موسسات کاریابی:

  • ثبت‌ نام و بررسی رزومه متقاضیان کار
  • معرفی فرصت‌های شغلی فعال مطابق تخصص و مهارت
  • تنظیم وقت مصاحبه و ارتباط با کارفرما
  • ارائه مشاوره‌های شغلی، رزومه ‌نویسی و مصاحبه شغلی
  • ثبت قرارداد همکاری میان نیروی کار و کارفرما
  • در برخی موارد، پیگیری بیمه و قرارداد کار

بیزینس پلن و طرح توجیهی آژانس کاریابی چه گزارشاتی با چه کاربردهایی هستند؟

✳️ بیزینس پلن و طرح توجیهی آژانس کاریابی چه گزارشاتی با چه کاربردهایی هستند؟

بیزینس پلن تاسیس آژانس یا دفتر کاریابی سندی است که درآن برآوردی از هزینه ها و درآمدهای تاسیس یک موسسه کاریابی مورد مطالعه قرار میگیرد و سوددهی آن برآورد میشود.

هدف در بیزینس پلن موسسه کاریابی (آژانس کاریابی) رسیدن به پاسخ این پرسش است که «آیا تاسیس موسسه کاریابی توجیه فنی و مالی دارد یا خیر؟»

البته بیزینس پلن آژانس کاریابی خود یکی از فصول گزارش کاملتری است که به آن طرح توجیهی دفتر کاریابی (آژانس کاریابی) میگویند که در آن مضاف بر موارد بالا، رقبای بالقوه و بالفعل یک موسسه کاریابی نیز مورد بررسی قرار میگیرد و این کسب و کار از منظر توجیه بازار نیز بررسی میشود.

طرح توجیهی تاسیس آژانس کاریابی (موسسه کاریابی) دارای فصل مالی بسیار کاملتری نسبت به بیزینس پلن است چرا که گزارش مالی نرم افزار کامفار (که یک نرم افزار بین المللی مورد تایید بانکهاست) را نیز به پیوست خود دارد.

به همین دلایل است که اگر قصد اخذ وام و تسهیلات بانکی را برای دفتر کاریابی خود داشته باشید باید حتما طرح توجیهی آژانس کاریابی (موسسه کاریابی) را سفارش بدهید اما اگر صرفا قصدتان اخذ مجوزهای اولیه باشد بیزینس پلن نیز برایتان کفایت میکند.

در صورت نیاز به بیزینس پلن و یا طرح توجیهی موسسه کاریابی (آژانس کاریابی) با استاندارد بانکی برای اخذ مجوزها و یا وام و یا حتی پرزنت کردن سرمایه گذار و موارد دیگر، میتوانید با کارشناسان «وبسایت گسترش کارآفرینی» با مدیریت «مهندس ایمان حبیبی» تماس گرفته و مشاوره رایگان بگیرید.

ضوابط مکانی و متراژ مورد نیاز موسسه کاریابی

✳️ ضوابط مکانی و متراژ مورد نیاز موسسه کاریابی:

برای تأسیس مؤسسه کاریابی، محل فعالیت باید در بافت شهری و در ساختمانی با کاربری اداری یا تجاری قرار داشته باشد و امکان دسترسی آسان از طریق مسیرهای حمل ‌ونقل عمومی برای مراجعان فراهم باشد.

حداقل متراژ مورد نیاز معمولاً 30 تا 40 متر مربع است، اما برای فعالیت حرفه ‌ای ‌تر، فضای 50 تا 70 متر مربع توصیه می‌شود تا بخش‌های مختلف مؤسسه به شکل استاندارد تفکیک شوند.

فضای دفتر کاریابی باید شامل بخش پذیرش و انتظار مراجعان، اتاق مدیریت، فضای کاری کارشناسان، اتاق مصاحبه و مشاوره شغلی، بخش بایگانی اسناد و سرویس بهداشتی باشد.

رعایت اصول ایمنی مانند تهویه مناسب، نور کافی، کپسول آتش ‌نشانی، مسیر دسترسی امن و تابلوهای راهنما ضروری است. همچنین محل باید از نظر قانونی فاقد مشکلات مالکیتی باشد و سند یا اجاره ‌نامه رسمی حداقل یک ‌ساله برای ارائه به وزارت کار وجود داشته باشد.

دقت کنید که دو موسسه کاریابی نمی توانند در یک ساختمان قرار داشته باشند. و دو آژانس کاریابی در یک خیابان باید حداقل 250 متر با هم فاصله داشته باشند.

اگر می خواهید محل دفتر کاریابی را تغییر دهید این کار باید با تایید  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام گردد.

شرایط ، مراحل و مدارک مورد نیاز جهت ثبت موسسات کاریابی

✳️ شرایط ، مراحل و مدارک مورد نیاز جهت ثبت موسسات کاریابی:

در گام نخست، باید به سامانه ثبت و صدور مجوز کاریابی به نشانی mojavez.ir  مراجعه کنید. در این صفحه باید فرم درخواست مجوز کاریابی تکمیل و سپس به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال شود.

سپس مدارک و شرایط متقاضی ثبت مجوز دفتر کاریابی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در صورتی که متقاضی، شرایط اخذ و ثبت مجوز موسسه کاریابی را داشته باشد، صلاحیت فردی وی نیز در حراست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در ادامه و پس از ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و تایید صلاحیت، پرونده متقاضی در هیات استانی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

اگر شرایط دفتر کاریابی و شرایط فردی متقاضی در هیات استانی نیز به تایید برسد، با درخواست صدور و ثبت مجوز کاریابی موافقت می‌شود.

سپس متقاضی باید مکان مناسبی تهیه و قبض مالیاتی را پرداخت کند. در این مرحله، مجوز فعالیت آژانس کاریابی ثبت می‌شود و می‌تواند از لحاظ قانونی فعالیت خود را شروع کند.

مدت اعتبار مجوز کاریابی از تاریخ صدور پنج سال است و تمدید آن منوط به ارزیابی و تایید عملکرد موسسات کاریابی توسط هیات استانی می باشد.

مجوز هر یک از دفاتر مشاوره شغلی و حرفه‌ای و کاریابی‌‌‌‌های غیر دولتی و موسسات مجاز که بیش از دو سال متوالی فعالیت نداشته باشند، لغو می‌گردد.

صدور امتیاز جدید برای آن دسته از اشخاص حقیقی و یا حقوقی که نتوانسته اند در موعد مقرر فعالیت خود را شروع نمایند مانند متقاضیان دیگر بر اساس ضوابط و مقررات ‌‌‌‌‌آیین ‌نامه صورت‌ می‌گیرد.

عملکرد دفاتر مشاوره شغلی و حرفه‌ای و کاریابی‌‌‌‌های غیر دولتی و موسسات مجاز توسط هیات موضوع ابتدا در مقطع زمانی یک ساله پس از صدور پروانه کار مورد ارزیابی قرار گرفته و بعد از آن هر دو سال یک بار ارزیابی شده و در صورت تایید نسبت به تمدید امتیاز (پروانه) کار اقدام‌ می‌گردد.

طرح توجیهی تاسیس موسسه کاریابی

شرایط متقاضی تاسیس موسسه کاریابی:

  • تابعیت ایران و تدین به یکی از ادیان رسمی کشور
  • داشتن حداقل سن 30 سال تمام
  • تاهل
  • دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در یکی از رشته های مدیریت ، علوم اجتماعی ، علوم تربیتی ، حقوق، علوم اقتصادی و روانشناسی ( متقاضیان ایجاد کاریابی تخصصی ، علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در رشته های مرتبط با حوزه فعالیت، لازم است با قوانین و مقررات حوزه تخصصی آشنا باشند ).
  • دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ( برای آقایان )
  • آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به بازار کار
  • داشتن سابقه و تجربه کاری کافی در زمینه کاریابی فرصت های شغلی حوزه مربوطه
  • شرکت ها و موسسات ( خصوصی و تعاونی ) باید به موجب قوانین و مقررات ثبت در جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده باشند.
  • برخورداری از حسن شهرت و نداشتن سابقه کیفری موثر به تایید مراجع ذی صلاح

مدارک مورد نیاز برای تاسیس موسسه کاریابی:

  • تکمیل فرم پرسشنامه ممتقاضیان ایجاد کاریابی غیردولتی
  • اصل و تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه
  • اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • اصل و تصویر کارت پایان خدمت ( ویژه آقایان )
  • دو قطعه عکس سه در چهار رنگی

در صورت تمایل اقدام به ثبت درخواست و طی کردن مراحل اخذ مجوز به صورت آنلاین میتوانید از لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید.

🔗 راهنمای دریافت مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی داخلی

طرح توجیهی راه اندازی موسسه یا آژانس کاریابی

آیا واگذاری، خرید و فروش مجوز آژانس کاریابی امکان ‌پذیر است؟

خیر امکان پذیر نمیباشد زیرا غیر قانونی و غیر مجاز است.

اما انتقال مجوز موسسه کاریابی ناشی از فوت، کارافتادگی، رد صلاحیت و… تنها در چهارچوب ضوابط ابلاغی وزارت مجاز میباشد.

وظایف قانونی موسسه های کاریابی:

  • شناخت بازار کار داخلی ( ویژه کاریابی های داخلی )
  • شناخت بازار کار کشورهای خارجی ( ویژه کاریابی های خارجی )
  • ثبت نام از جویندگان کار
  • شناسایی و تعیین فرصت های شغلی حوزه فعالیت
  • مشاوره و راهنمایی شغلی جویندگان کار و کارفرمایان
  • به کار گماری جویندگان کار واجد شرایط در واحدهای پذیرنده
  • پایبندی به منشور کاریابی
  • عضویت در انجمن کاریابی های استان
  • انتقال اطلاعات بازار کار به وب گاه باشگاه کار وزارت به صورت بهنگام
  • تهیه و ارائه گزارش های تخصصی دوره ای مربوط به بازار کار منطقه فعالیت
  • معرفی افراد کارآفرین به شرکت های مشاوره مدیریت توسعه امور کارآفرینی
  • حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه هویتی جویندگان کار
  • راهنمایی و معرفی جویندگان کار فاقد مهارت به مراکز آموزش فنی و حرفه ای به منظور فراگرفتن مهارت های مورد نیاز بازار کار با هماهنگی سازمان استان
  • ورود به وب گاه باشگاه کار وزارت جهت بهره برداری از اطلاعات آن باشگاه و ارتباط پویا
  • ارسال به موقع اطلاعات و آمار عملکرد ماهانه به سازمان استان بر اساس ضوابط
  • عدم انجام فعالیت های پیمانکاری در قالب شرکت های خدمات پشتیبانی نیروی انسانی
  • مبادله اطلاعات با سایر کاریابی ها به منظور تامین نیروی کار مناسب کارفرمایان

موسسه کاریابی باید چه امکانات و تجهیزاتی داشته باشد؟

✳️ موسسه کاریابی باید چه امکانات و تجهیزاتی داشته باشد؟

تجهیزات اداری:

  • میز و صندلی استاندارد برای کارمندان و مراجعه‌ کنندگان
  • میز مدیریت و میز کنفرانس
  • فایل بایگانی (فلزی یا MDF)
  • قفسه‌ها و کمدهای بایگانی پرونده و اسناد
  • دستگاه حضور و غیاب (در صورت نیاز)
  • ست کامل لوازم‌ التحریر اداری

تجهیزات الکترونیکی و فناوری اطلاعات:

  • کامپیوتر یا لپ‌ تاپ برای هر کارشناس
  • سیستم کامپیوتری مدیریت پرونده‌ها (CRM یا نرم ‌افزار کاریابی)
  • پرینتر، اسکنر و دستگاه کپی
  • تلفن رومیزی برای هر میز کار
  • خط تلفن ثابت با چند داخلی
  • اینترنت پرسرعت و پایدار
  • شبکه داخلی (LAN) در صورت تعدد سیستم‌ها
  • دستگاه یو‌پی‌اس (UPS) برای جلوگیری از قطع برق سیستم‌ها
  • فکس (در صورت نیاز به ارتباط اداری سنتی)

تجهیزات نرم‌ افزاری:

  • نرم ‌افزار مدیریت کاریابی و رزومه‌ها
  • نرم ‌افزار حسابداری اداری
  • آنتی ‌ویروس قانونی
  • نرم ‌افزارهای آفیس (Word – Excel – PowerPoint)
  • سیستم ثبت نوبت و مدیریت مراجعین

الزامات و تجهیزات ایمنی:

  • کپسول آتش ‌نشانی استاندارد
  • سیستم تهویه مناسب
  • تابلوهای راهنما و خروج اضطراری
  • جعبه کمک‌های اولیه

طرح توجیهی موسسه کاریابی

✳️ درآمد دفاتر کاریابی از کجا و چگونه تامین می شود؟

درآمد دفاتر کاریابی بر اساس مبالغی است که از افراد جویای کار گرفته می شود.

البته این تنها راه تأمین درآمد آن‌ها نبوده و از کارفرمایان و مشاوره‌هایی که در این راستا ارائه می‌دهند، درآمد خود را تأمین می‌کنند.

 البته امروزه خدمات جانبی بسیاری را در این دفاتر شاهد هستیم.

 نرخ مصوبی برای دریافت حق مشاوره و پیدا کردن کار و یا افزایش مهارت‌ها وجود دارد تا درآمد دفاتر کاریابی به مشتریان آن ضرر نزند.

لذا این دفاتر نمی ‌توانند هر رقمی به هر میزان دریافت نمایند و یا با انحصار و اعمال ضد رقابتی، سود بیشتری را کسب نمایند زیرا از طرف مراجع صالح مورد برخورد قرار خواهند گرفت.

طرح توجیهی تاسیس موسسه کاریابی

✳️ آیین ‌نامه ‌تاسیس و اداره دفاتر مشاوره شغلی و حرفه‌ای و کاریابی‌های غیر دولتی و موسسات مجاز:

دفاتر مشاوره شغلی و حرفه ‌ای و کاریابی‌‌‌‌های غیر دولتی و موسسات مجاز موظف به رعایت موارد زیر‌ می ‌باشند:

  • نسبت به ثبت نام متقاضیان کار اعم از کسانی که تمایل به اشتغال در خارج از کشور دارند و همچنین نسبت به ثبت نام نیروی کار مازاد داخلی برای اعزام به خارج از کشور اقدام نمایند.
  • پرسش نامه‌‌‌‌ های اطلاعاتی و آماری را که توسط اداره کل خدمات اشتغال تهیه می‌شود مورد عمل قرار دهند.
  • به منظور شناسایی استعدادها و توانایی‌های جویندگان کار نسبت به مصاحبه با آنان اقدام تا افراد متناسب با فرصت‌‌‌‌های شغلی اعلام شده از سوی کارفرمایان داخلی و خارجی معرفی شوند.
  • متقاضیان فاقد مهارت را با توجه به نیاز بازار کار به منظور فرا گرفتن مهارت‌‌‌‌های مورد نیاز به مراکز آموزش فنی و حرفه‌‌ای راهنمایی و هدایت نمایند.
  • نسبت به اخذ فرصت‌‌‌‌های شغلی از واحدهای پذیرنده نیرو اقدام نمایند.
  • نسبت به بررسی و شناخت زمینه‌‌‌‌های اعزام نیروی انسانی مازاد ایران به خارج از کشور اقدام نمایند.
  • افراد اعزام شونده‌ می‌باید یکی از زبان‌‌‌‌های رایج دنیا (عربی، فرانسه، انگلیسی، آلمانی) را در حد مورد نیاز بدانند.
  • برای اعزام نیروی انسانی مازاد به خارج از کشور ضروری است زمینه‌‌‌‌های لازم را برای آموزش زبان افراد اعزامی فراهم نمایند.
  • جویندگان کار دارای مهارت را جهت تشکیل تعاونی‌‌‌‌های تولیدی و خدمات فنی و خوداشتغالی و استفاده از سایر امکانات و تسهیلات ایجاد شغل به سازمان‌‌‌ها و مراکز‌‌‌‌‌ ذی ‌ربط راهنمایی کنند.
  • نسبت به تهیه و تدوین طرح‌‌‌‌های تیپ اشتغال زا در زمینه‌‌‌‌های تولیدی، خدماتی با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی اقدام نمایند.
  • هر ماه یک بار اطلاعات لازم در ارتباط با تعداد ثبت نام شدگان معرفی شدگان و مراکز آموزش فنی و حرفه‌‌ای و یا مجتمع‌‌‌‌های آموزشی و اشتغال و به کار گمارده شدگان (اعم از داخل یا خارج از کشور) را به مراکز رایانه‌ای وزارت کار و امور اجتماعی اعلام نمایند. در صورتی که دفاتر مورد اشاره فاقد شبکه رایانه‌ای باشند نسبت به تکمیل فرم متقاضیان کار اقدام و آن را به منظور درج در آمارهای مربوط در اختیار اداره کل خدمات اشتغال و یا اداره‌‌‌‌های کل کار و امور اجتماعی استان‌‌‌ها قرار دهند.
  • تمامی دفاتر مشاوره شغلی و حرفه‌ای و کاریابی‌‌‌‌های غیر دولتی و موسسات مجاز موظف به حفظ و نگهداری محرمانه اطلاعات پرسنلی و هویتی جویندگان کار‌ می‌باشند.
  • گزارش‌‌‌‌های دوره‌‌ای را در چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌‌‌‌های تدوین شده جهت ارائه به هیات موضوع تهیه و در اختیار اداره کل خدمات اشتغال قرار دهند.
  • مواردی از قانون و مقررات مربوط را که توسط وزارت کار و امور اجتماعی اعلام‌ می‌گردد در قطع مناسب تهیه و همراه با شماره‌‌‌‌های تلفن‌‌‌‌های وزارت کار و امور اجتماعی و مراکز خدمات اشتغال در محل مناسبی در معرض دید جویندگان کار قرار دهند.

طرح توجیهی تاسیس موسسه کاریابی

رسیدگی به تخلفات و عملکرد دفاتر مشاوره شغلی و حرفه‌ای و کاریابی ‌‌‌‌های غیر دولتی و موسسات مجاز:

  • هرگونه عمل خلاف مقررات قانونی و شئون شغلی و شئونات اسلامی
  • عدم رعایت نوبت در معرفی جویندگان کار با تخصص و سوابق مشابه به واحدهای پذیرنده نیرو اعم از داخل و خارج از کشور
  • عدم رعایت ضوابط و مقررات تعیین شده در ‌‌‌‌‌آیین ‌نامه، نظیر دریافت حق الزحمه بیش از میزان تعیین شده، معرفی افراد به کارفرمایان بدون توجه به ضوابط اعلام شده از سوی آنان، عدم ارائه به موقع آمار و اطلاعات به مراکز خدمات اشتغال و یا شبکه‌های رایانه‌ای وزارت کار و امور اجتماعی، عدم همکاری با بازرسین اداره‌‌‌‌های کل کار و امور اجتماعی در سراسر کشور و…
  • هرگونه سوء استفاده از مجوز ایجاد دفاتر مشاوره شغلی و حرفه‌ای و کاریابی‌‌‌‌های غیر دولتی و موسسات مجاز

ضوابط انتخاب و معرفی دفاتر مشاوره شغلی و حرفه‌‌ای و کاریابی‌‌‌‌های غیر دولتی و موسسات مجاز نمونه:

  • بالاترین آمار مربوط به به کار گمارده شدگان در داخل و خارج از کشور
  • معرفی افراد منضبط دارای تخصص و مهارت کافی به کارفرمایان اعم از داخل و خارج از کشور
  • رعایت دقیق ضوابط و مقررات ‌‌‌‌‌آیین ‌نامه جهت اعزام افراد به خارج از کشور و عدم بروز مشکلات از سوی افراد اعزامی
  • اعلام منظم گزارشات ماهیانه ثبت نام شدگان، معرفی شدگان و به کار گمارده شدگان به مراکز خدمات اشتغال در سراسر کشور و یا شبکه‌های رایانه‌ای وزارت کار و امور اجتماعی
  • داشتن وب گاه جهت معرفی خدمات کاریابی
  • تهیه و تدوین گزارش و مقاله درخصوص شناخت بازار کار داخلی و خارجی
  • رضایت جویندگان کار و کارفرمایان از موسسات کاریابی

ایجاد دفتر نمایندگی در استان و یا سایر استان ها منوط به احراز شرایط زیر می باشد:

  • موافقت هیأت استانی مقصد
  • داشتن شبکه ارتباطی بین دفتر نمایندگی و دفتر مرکزی کاریابی
  • معرفی افراد واجد شرایط نمایندگی

طرح توجیهی راه اندازی موسسه یا آژانس کاریابی

قوانین و مقرراتی که متقاضیان تاسیس موسسه کاریابی تخصصی باید با آن آشنا باشند:

  • حداقل دو نفر برای تاسیس موسسه کاریابی لازم است.
  • نام و نشان تجاری آینده موسسه کاریابی باید به صورتی انتخاب شود که با قوانین و مقررات داخلی کشور سازگار باشد.
  • دارای مجوز فعالیت از وزارت کار و امور اجتماعی باشد.
  • به منظور اجرای موفقیت آمیز این نوع مشاغل، به دانش بالایی در زمینه‌های مربوط به امور اشتغال، قانون کار و … نیاز است تا با مشکلات و چالش‌های مشتریان موسسه کاریابی به‌درستی مقابله شود.
  • از طرفی، برای تشکیل یک موسسه کاریابی نه تنها باید شرایط قانونی را رعایت کرد بلکه لازم است به مهارت‌های تخصصی خاصی نیز در زمینه استخدام و کاریابی افراد آشنایی داشته باشید.
  • هرگونه فعالیت در امور کاریابی بدون مجوز قانونی ممنوع بوده و تنها با مجوز وزارت کار و امور اجتماعی مجاز می باشد.
  • مجوز فعالیت کاریابی در چهارچوب ضوابط ابلاغی وزارت و توسط سازمان استان مربوط صادر می گردد.
  • صدور مجوز کاریابی برای کارکنان دولت ممنوع می باشد.
  • دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (برای آقایان)
  • آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به بازار کار
  • داشتن سابقه و تجربه کاری کافی در زمینه کاریابی فرصت های شغلی حوزه مربوطه
  • شرکت ها و موسسات (خصوصی و تعاونی) باید به موجب قوانین و مقررات ثبت در جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده باشند.
  • برخورداری از حسن شهرت و نداشتن سابقه کیفری مؤثر به تایید مراجع ذی صلاح

طرح توجیهی تاسیس موسسه کاریابی

✳️ مزایا و معایب دفتر کاریابی:

مزایا موسسه کاریابی:

  • دسترسی به فرصت‌های بیشتر: کارجویان به آگهی‌های پنهان دسترسی دارند این امر زمان جستجو را کاهش می‌دهد. تحلیل نشان می‌دهد که موفقیت استخدام بالاتر است.
  • مشاوره حرفه‌ای: کمک به بهبود رزومه و مهارت‌ها که این خدمت به کارجویان تازه ‌کار مفید است.
  • صرفه‌ جویی در زمان: فرآیند سریع ‌تر از جستجوی مستقیم است کارفرمایان نیز نیروی مناسب سریع‌ تر پیدا می‌کنند. این امر بهره‌ وری را افزایش می‌دهد.
معایب موسسه کاریابی:
  • هزینه: حق ‌الزحمه برای ثبت ‌نام و بکارگماری. این هزینه برای کارجویان کم ‌درآمد چالش‌برانگیز است. تحلیل نشان می‌دهد که گاهی ارزش هزینه را ندارد.
  • عدم تضمین: ممکن است شغل مناسب پیدا نشود. این امر به کیفیت موسسه بستگی دارد..
  • وابستگی به واسطه: کنترل کمتر بر فرآیند. کارجویان ممکن است فرصت‌های مستقیم را از دست دهند.
مزایای استفاده از دفتر کاریابی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها:
  • کارفرما دسترسی به بازار بزرگ ‌تر و کارجویان بسیار بیشتری دارد
  • استفاده از موسسات کاریابی به برند سازی و شناخته شدن شرکت کمک می‌کند
  • کاهش هزینه‌های جذب نیرو و فرآیند استخدام
  • صرفه‌جویی در زمان و فرآیند جذب نیروی موردنظر

پرسنل مورد نیاز در موسسه کاریابی

✳️ پرسنل مورد نیاز در موسسه کاریابی:

متقاضیان تاسیس دفتر کاریابی موظف به استخدام حداقل 4 نفر با عناوین شغلی زیر به منظور ارائه خدمات مشاوره ای و کاریابی می باشند:

  • کارشناس مشاوره و کاریابی (مرد)
  • کارشناس مشاوره و کاریابی (زن)
  • کارشناس امور اقتصادی
  • متصدی امور دفتری و رایانه

 

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تاسیس آژانس کاریابی یا دفتر کاریابی، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارشگیری نرم افزار کامفار، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی با ما تماس بگیرید.


📚 دانلود فایل های بیزینس پلن و طرح توجیهی تاسیس موسسه کاریابی


✍️ توجه: کلیه ی طرح های تیپ یا آماده، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند. جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فایل طرح توجیهی تیپ تاسیس آژانس کاریابی یا دفتر کاریابی، در آینده در این قسمت جهت دانلود کاربران قرار خواهد گرفت.


کسب و کارهای پر طرفدار

صنعت گردشگری

© 2025 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories