• 09126277388
  • سفارش طرح توجیهی : 09127975250
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی شرکت برگزاری رویداد 📅 همایش ، سمینار و جشنواره

(0 votes, average 0 out of 5)

 

طرح توجیهی شرکت برگزاری رویداد

جهت سفارش بیزینس پلن و طرح توجیهی تاسیس شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره، با فرمت WORD و PDF و گزارش نرم افزار کامفار، جهت اخذ مجوز و یا وام و تسهیلات بانکی با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

ضمنا در انتهای این صفحه فایل های آرشیوی بیزینس پلن و یا طرح توجیهی راه اندازی شرکت برگزاری ایونت یا رویداد را، صرفا جهت کسب اطلاعات بیشتر قرار خواهیم داد.

 

✳️ سر فصل های این مقاله (0 تا 100 تاسیس شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره)

✔️ آشنایی با شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره

✔️ معرفی خدمات شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره

✔️ آشنایی با بیزینس پلن و طرح توجیهی شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره

✔️ متراژ و امکانات مورد نیاز برای راه اندازی شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره

✔️ راهنمای انتخاب مکان مناسب برای برگزاری همایش، سمینار و جشنواره

✔️ آیا شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره به تجهیزاتی خاصی نیاز دارد؟

✔️ جهت اخذ مجوز برای تاسیس شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره چه مراحل و مدارکی نیاز است؟

✔️ لینک درخواست آنلاین دریافت مجوز خدمات برگزاری همایش و نمایشگاه

✔️ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره

✔️ جنبه های کلیدی برای مدیریت لجستیکی در شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره

✔️ ضوابط و قوانین برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و جشنواره‌ها

✔️ اهمیت برندینگ و تبلیغات شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره

✔️ تیم مورد نیاز در شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره

✔️ دانلود فایل های بیزینس پلن و طرح توجیهی شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره

 


✔️معرفی بیزینس پلن و طرح توجیهی شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره!


بیزینس پلن و طرح توجیهی شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره

✳️ آشنایی با شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره:

شرکت‌های برگزاری همایش، سمینار و جشنواره سازمان‌هایی هستند که وظایف برنامه ‌ریزی، اجرا و مدیریت انواع رویدادها مانند کنفرانس‌ها، همایش ها، جشنواره ها  و سمینارها را بر عهده دارند. این شرکت‌ها به سازمان ها و افراد کمک می ‌کنند تا رویدادهایی خلاقانه، حرفه‌ای و مطابق با اهدافشان برگزار کنند.

رویدادها (EVENT) هر کدام کاربرد و هدف متفاوتی دارند برگزارکنندگان مراسم باید زمینه برگزاری هر رویداد را دانسته و با توجه به نتیجه‌ مورد انتظار از برگزاری رویداد و نیاز مخاطبان، بهترین نحوه را برای برگزاری رویداد انتخاب کنند.

کلیه برگزارکنندگان رویداد در بخش دولتی و بخش غیردولتی موظفند برای استفاده از عبارت بین ‌المللی، ملی و کشوری جهت برگزاری هر گونه همایش، سمینار و جشنواره در سطح کشور، مجوز لازم را از کارگروه ساماندهی همایش‌ها  و برای استفاده از عبارت استانی مجوز لازم را از شورای برنامه ‌ریزی و توسعه استان اخذ نمایند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر، انواع رویدادها و تفاوت آنها با هم را بررسی خواهیم کرد:

سمینار چیست؟

سمینار نوعی کنفرانس است که دراین نوع کنفراس یک یا چند نفر سخنگو و سایرین شنونده هستند و به بررسی و بحث در مورد موضوعات و تکنیک های جدید در یک حوزه خاص میپردارند از انواع  مختلف سمینار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سمینار توسعه فردی، سمینار کسب و کار، سمینار آکادمی

همایش چیست؟

یک رویداد علمی است که افراد زیادی از جمله دانشجویان، محققان و علاقه مندان به حوزه خاصی از دانش برای شرکت و ارائه های متعدد در آن دعوت میشوند. برخی از انواع همایش ها شامل:

همایش علمی، همایش تجاری، همایش فرهنگی و هنری و............

جشنواره چیست؟

جشنواره مراسمی است که هدف برگزارکنندگان آن تجلیل و تمجید از دستاورد های خود در سالیان اخیراست. برخی از جشنواره ها نیز برای ادای احترام به یک شخص یا بزرگداشت یک واقعه برگزار میشوند.

انواع جشنواره ها شامل: جشنواره های فیلم، جشنواره موسیقی، جشنواره ورزشی

طرح توجیهی تاسیس شرکت برگزاری رویداد

✳️ معرفی خدمات شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره:

  • برنامه‌ ریزی و مدیریت
  • طراحی خلاقانه و مفاهیم رویداد
  • خدمات تشریفات و پذیرایی
  • بازاریابی و تبلیغات مربوط به رویداد
  • کمک در انتخاب محل برگزاری همایش ها و سمینارها
  • تجهیزات صوتی و تصویری
  • اخذ مجوزهای لازم برای برگزاری همایش، سمینار و جشنواره
  • جمع ‌آوری بازخورد و نظرات شرکت ‌کنندگان و ارائه گزارش نهایی به کارفرما
  • سایر خدمات فنی بنا به درخواست کارفرما، از جمله کارت تلفن، لوازم جانبی تلفن، لپ‌ تاپ

مزایای استفاده از شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره چیست؟

  • ارائه تخصص و تجربه در برگزاری رویدادهای حرفه‌ای
  • صرفه‌ جویی در زمان و هزینه برای مشتری
  • اطمینان از اجرای موفقیت ‌آمیز و به ‌یادماندنی رویداد
  • استفاده از دانش روز و رویکردهای خلاقانه

بیزینس پلن و طرح توجیهی شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره

✳️ آشنایی با بیزینس پلن و طرح توجیهی شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره:

بیزینس پلن و طرح توجیهی راه اندازی یک شرکت برگزاری رویداد، بسته به نوع رویدادهایی که شرکت قصد تمرز روی آنها را دارد (مانند همایش یا سمینار یا جشنواره) میتواند فصول مختلفی داشته باشد اما در یک سری مطالب که استخوان بندی این گزارشات نیز میباشد یکسانند و آنهم اینست که در هر دو گزارش، هدف، بررسی توجیه فنی و مالی کسب و کار است.

البته در طرح توجیهی راه اندازی شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره، به بررسی کشش بازار و تحلیل رقبا و نهایتا توجیه بازار کسب و کار نیز پرداخته میشود که این مورد در بیزینس پلن بررسی نمیشود.

در بیزینس پلن و طرح توجیهی راه اندازی شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره، به مطالبی همچون بررسی هزینه ها و درآمدهای کسب و کار و همینطور براورد سوددهی در دوران بهره برداری و نقطه سربه سر و دوره بازگشت سرمایه و NPV و IRR پرداخته میشود تا بر اساس این فاکتورها توجیه مالی بررسی شود.

البته در بخش مالی طرح توجیهی تاسیس شرکت برگزاری رویداد، فصل گزارش نرم افزار کامفار نیز وجود دارد که کامل کننده بخش مالی میباشد.

هر دوی این گزارشات یعنی بیزینس پلن و طرح توجیهی راه اندازی شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره، در طول مسیر اداری انجام کار مانند اخذ مجوزهای اولیه کاربرد دارند اما اگر قصد اخذ وام و تسهیلات بانکی را دارید صرفا یک طرح توجیهی شرکت برگزاری رویداد میتواند برای شما مفید باشد چون در بانک از شما مطالبه میشود.

در صورتی که به بیزینس پلن و یا طرح توجیهی تاسیس شرکت برگزاری رویداد (همیش، سمینار و جشنواره) نیاز دارید میتوانید با کارشناسان «وبسایت گسترش کارافرینی» با مدیریت «مهندس ایمان حبیبی» تماس بگیرید.

متراژ و امکانات مورد نیاز برای راه اندازی شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره

✳️ متراژ و امکانات مورد نیاز برای راه اندازی شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره:

متراژ مکان مورد نیاز بستگی به نوع خدمات ارائه دهنده شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره دارد، در کل متراژ مورد نیاز حدود 100 تا 150 متر مربع میباشد که شامل: اتاق مدیریت، اتاق جلسات، بخش طراحی و تولید محتوا، بخش روابط عمومی، سرویس بهداشتی و آبدارخانه میباشد.

راهنمای انتخاب مکان مناسب برای برگزاری همایش، سمینار و جشنواره:

انتخاب مکان مناسب یکی از مهم ‌ترین عوامل موفقیت در برگزاری همایش، سمینار و جشنواره محسوب می‌شود. مکان انتخابی باید با ماهیت رویدادها، تعداد شرکت‌ کنندگان، بودجه دردسترس و اهداف کلی برنامه هماهنگ باشد.

ظرفیت و فضای فیزیکی اولین معیار انتخاب محل است. سالن انتخابی باید بتواند تمامی شرکت ‌کنندگان را در خود جای دهد ولی نباید بیش از حد بزرگ باشد.

دسترسی و موقعیت جغرافیایی از عوامل مهم دیگر است. محل برگزاری باید دسترسی آسان به وسایل حمل ‌ونقل عمومی و پارکینگ کافی داشته باشد. برای شرکت‌ کنندگان خارج از شهر، نزدیکی محل برگزاری به هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز اهمیت دارد.

امکانات فنی و زیرساختی مکان شامل سیستم صوتی، تهویه‌ مطبوع، روشنایی مناسب و دسترسی به اینترنت پرسرعت باید بررسی شوند. بسیاری از مکان‌ها دارای تجهیزات پایه هستند اما برای رویدادهای تخصصی ممکن است نیاز به تجهیزات اضافی باشد.

آیا شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره به تجهیزاتی خاصی نیاز دارد؟

بله، برای برگزاری یک همایش یا سمینار و جشنواره حرفه‌ای نیاز به تجهیزات خاصی مانند پروژکتورها، سیستم‌های صوتی و تصویری، میکروفن‌ها، لپ ‌تاپ‌ها، و سیستم‌های ویدئو کنفرانس دارید.

شما می‌توانید این تجهیزات را اجاره کنید یا از شرکت‌های تأمین تجهیزات خاص درخواست کمک نمایید. برای رویدادهای آنلاین نیز به نرم‌افزارهای مناسب برای مدیریت پخش زنده و تعامل با شرکت‌ کنندگان نیاز دارید.

جهت اخذ مجوز برای تاسیس شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره چه مراحل و مدارکی نیاز است؟

✳️ جهت اخذ مجوز برای تاسیس شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره چه مراحل و مدارکی نیاز است؟

برای راه ‌اندازی یک شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره در ایران، ابتدا باید یک شرکت با موضوع فعالیت مرتبط ثبت کنید و سپس برای هر رویداد به‌ صورت جداگانه از نهادهای مربوطه مجوز بگیرید. مراحل کلی و مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:   

مرحله اول ثبت شرکت است شما می‌توانید یکی از انواع شرکت‌های تجاری، مانند شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص را ثبت کنید برای این کار باید از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها اقدام نمایید. 

مرحله دوم دریافت مجوز برای هر رویداد است پس از ثبت شرکت، برای برگزاری هر رویداد (مانند همایش، سمینار، نمایشگاه، جشنواره)، باید از نهادهای مربوطه مجوز بگیرید. نهاد مسئول صدور مجوز بسته به نوع رویداد متفاوت است.

دریافت کد اقتصادی: برای شروع فعالیت‌های تجاری، شما نیاز به کد اقتصادی خواهید داشت. این کد از طریق اداره مالیات صادر می‌شود و به شما کمک می‌کند تا امورمالیاتی شرکتتان به‌ درستی انجام شود.

برای انجام تراکنش‌های مالی، باید یک حساب بانکی به نام شرکت باز کنید. این حساب باید در یکی از بانک‌های معتبر کشور افتتاح شود تا بتوانید تراکنش‌های مالی مربوط به برگزاری رویدادها و سایر فعالیت‌های شرکت را انجام دهید.

پس از تکمیل تمام مراحل اداری،شرکت آماده شروع به فعالیت است، توجه داشته باشیدکه به ‌طورمستمر باید قوانین مالیاتی و تجاری را رعایت کرده و گزارش‌های مربوط به امور مالی و اجرایی شرکت را ارائه دهید.

در صورت تمایل اقدام به ثبت درخواست و طی کردن مراحل اخذ مجوز به صورت آنلاین میتوانید از لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید.

🔗 لینک درخواست آنلاین دریافت مجوز خدمات برگزاری همایش و نمایشگاه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره: 

  • مدارک هویتی: کپی شناسنامه و کارت ملی اعضا.
  • عدم سوپیشینه فرد متقاضی
  • داشتن محدودیت سنی (حداقل 18 سال)
  • ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی
  • اساسنامه: اساسنامه شرکت که موضوع فعالیت و قوانین داخلی آن را مشخص می‌کند.
  • صورتجلسه مجمع عمومی: صورتجلسه‌ای که نشان ‌دهنده تصمیم مؤسسان برای ثبت شرکت باشد.
  • سرمایه اولیه: پرداخت بخشی از سرمایه اولیه شرکت به حساب بانکی به نام شرکت.
  • آگهی تأسیس: انتشار آگهی تأسیس شرکت در روزنامه رسمی کشور. 
  • گواهی دوره های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در چارچوب دستورالعمل آموزش

مدارک مورد نیاز برای مجوز هر رویداد:

  • طرح اجرایی: ارائه یک طرح کامل که شامل جزئیات برگزاری رویداد، مانند موضوع، زمان، مکان، و سوابق اجرایی برگزارکنندگان باشد.
  • مدارک شرکت: ارائه مدارک ثبتی شرکت، مانند اساسنامه و آگهی روزنامه رسمی.
  • مشخصات برگزارکننده: تکمیل فرم مشخصات فردی یا حقوقی، شامل اطلاعات تماس و رزومه مسئول برگزاری.
  • مجوزهای خاص: در صورت نیاز، اخذ مجوزهای ویژه از نهادهای مربوطه (مثلاً از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رویدادهای فرهنگی و هنری). 
  • نوع رویداد: رویدادها انواع مختلفی دارند (فرهنگی، هنری، علمی، تجاری و ...) و هر کدام نیازمند مجوز از نهاد خاصی است.

طرح توجیهی احداث شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره

✳️ جنبه های کلیدی برای مدیریت لجستیکی در شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره:

تمهیدات لازم برای تجهیز سالن همایش، سمینار و جشنواره و در نظر گرفتن کلیه اقدامات لازم در شرایط اضطراری یکی از اصول برگزاری همایش و سمینار است.

برای برگزاری همایش، سمینار و جشنواره بی ‌نقص، تمرکز روی نکات زیر ضروری است:

  • چیدمان و آماده‌ سازی محل برگزاری: اطمینان حاصل کنید که چیدمان صندلی‌ها، موقعیت صحنه و فضاهای استراحت با اهداف رویداد همسو باشند. بسته به نوع رویداد، ممکن است برای جلسات سخنرانی اصلی میزهای گرد و برای بحث یا فضاهای شبکه ‌سازی باز به چیدمانی به سبک تئاتر نیاز داشته باشید.
  • پذیرایی و نوشیدنی: در صورت ارائه وعده‌های غذایی یا استراحت برای صرف قهوه، انتخاب منو و گزینه‌های غذایی و برنامه خدمات پذیرایی را باید تأیید کنید. غذا باید به راحتی و بدون ایجاد اختلال در جریان رویداد در دسترس باشد.
  • سمعی و بصری و فناوری: میکروفون‌ها، پروژکتورها، پرده‌ها و تجهیزات پخش زنده را قبل از شروع رویداد آزمایش کنید. حضور یک تکنسین اختصاصی AV در محل می‌تواند به رفع هرگونه مشکل کمک کند.
  • اقدامات امنیتی و بهداشتی: از کنترل مناسب جمعیت، مدیریت دسترسی و پروتکل‌های اضطراری اطمینان حاصل کنید. در صورت لزوم، پرسنل پزشکی یا ایستگاه‌های کمک‌های اولیه در دسترس باشند.
  • تابلوها و مسیرها : از تابلوهای واضح در سراسر محل برگزاری برای هدایت شرکت ‌کنندگان به سمت میزهای ثبت ‌نام، سرویس‌های بهداشتی، اتاق‌های استراحت و خروجی‌ها استفاده کنید.

نکات مهمی که شرکت برگزارکننده همایش، سمینار و جشنواره باید به آنها توجه کند:

  • یکی از موضوعات مهمی که یک برگزارکننده همایش، سمینار و جشنواره باید به آن توجه داشته باشد تخمین بودجه مورد نیاز جهت برپایی همایش است انتخاب اسپانسر و حامی مالی در برگزاری یک ایونت نقش مهم و کلیدی دارد.  
  • نکته‌ بعدی حائزاهمیت این است که شما باید زمان مناسب و سالن مناسبی را برای برگزاری رویداد تان در نظر بگیرید. این سالن باید با رویدادی که برگزار می‌کنیم کاملاً متناسب باشد.
  • اگر مهمانان های ویژه‌ای دعوت هستند دعوتنامه را برای آنها ارسال کنید و قبل از برگزاری رویداد به میهمانان تان یادآوری کنید که در چه تاریخ و چه ساعتی قرار است به رویداد بیایند.همچنین سعی کنید شب قبل از رویداد جهت یادآوری مجددا ایمیل دیگری ارسال کنید.
  • برای انجام بهتر امور، وظایف مختلف را برعهده تیم‌های مختلفی بگذارد.
  • مکان برگزاری همایش، سمینار و جشنواره ، محل یا هتل اقامت مهمانان دعوت شده خاص خارجی و داخلی، ایاب و ذهاب مهمانان خاص به محل برگزاری وهتل برای مهمانان ویژه و سایر حضار و بازدید کنندگان باید از پیش تعیین شود.
  • در روز مراسم لازم است برنامه ریزی مشخص و دقیقی داشته باشید سخنرانی که انتخاب کرده اید باید متناسب با موضوع و هدف از برگزاری رویداد باشد. همینطور لازم است سخنرانان با ترتیب و منظم اقدام به سخنرانی کنند.همچنین باید برای حوادث ناگهانی که امکان دارد اتفاق بیفتد پیش بینی کنید و تدابیر لازم را اتخاذ کنید.

هماهنگی مؤثر این عناصر به برگزاری یک رویداد سازمان ‌یافته کمک می‌کند که در آن مهمانان احساس راحتی و مشارکت می‌کنند.

طرح توجیهی برگزاری همایش ها، کنفرانس ها، جشنواره ها

✳️ ضوابط و قوانین برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و جشنواره‌ها:

ضوابط برگزاری همایش‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی، ملی، کشوری، استانی (بخشنامه 54030/200 مورخ 19/10/1389 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور)

از تاریخ ابلاغ این بخشنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و مؤسسات بخش غیردولتی، که اقدام به برگزاری هر گونه همایش درسطوح بین‌المللی، ملی، استانی می‌نمایند ملزم به رعایت موارد ذیل می‌باشند.

ماده 2- به تمامی عناوینی همچون “سمینار، کنفرانس، کنگره، گردهمایی، سمپوزیوم، مجمع، جشنواره” و سایر عناوین مشابه، در این بخشنامه همایش گفته می‌شود.

ماده 3- ترکیب اعضای کارگروه ساماندهی همایش‌ها عبارتند از:

  • نماینده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس ‌جمهور
  • نماینده معاونت برنامه ‌ریزی و نظارت راهبردی رییس ‌جمهور
  • نماینده وزارت کشور
  • نماینده وزارت اطلاعات
  • نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری
  • نماینده وزارت امور خارجه
  • نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • نماینده دستگاه اجرایی یا بخش غیردولتی متقاضی برگزاری همایش (حسب مورد)

تبصره- دبیرخانه کارگروه ساماندهی برگزاری همایش‌ها در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه ‌انسانی رییس ‌جمهور تشکیل می‌گردد.

ماده 4- روزنامه‌ها، مجلات و سایر رسانه‌های تصویری، دیجیتالی و مکتوب موظفند هنگام اطلاع‌ رسانی و تبلیغات برای هریک از همایش‌های بین‌المللی، ملی و استانی موضوع این بخشنامه، شماره مجوز صادره توسط کارگروه ساماندهی همایش‌ها یا شورای برنامه ‌ریزی و توسعه استان را در آگهی درج نمایند.

ماده 5- موارد ذیل مشمول این بخشنامه نمی‌شود و تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشد:

  • همایش‌هایی که به واسطه عضویت کشور در برخی از انجمن‌ها، سازمان‌ها و مجامع بین ‌المللی و یا به واسطه ارایه هویت ملی به جهانیان، وقوع یک بحران جهانی و منطقه‌ای و یا برای کسب و پاسداری از منافع ملی در سطح بین ‌المللی و منطقه‌ای با شرکت مقامات رسمی از کشورها برگزار می‌شود.
  • گردهمایی‌ که به مناسبت‌های ملی، مذهبی، موضوعات سیاسی و امنیتی و حفظ منافع ملی برگزار می‌شوند.
  • جلسات آموزشی و نشست‌های مدیریتی درون سازمانی.

طرح توجیهی راه اندازی شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره

✳️ اهمیت برندینگ و تبلیغات شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره:

برای موفقیت در بازار رقابتی شرکت های برگزاری همایش، سمینار و جشنواره باید تلاش‌های قابل توجهی در زمینه برندینگ و تبلیغات انجام دهد. رقابت شدید میان شرکت‌ها و برندهای مختلف در این حوزه، نیازمند استراتژی‌های تبلیغاتی قوی است تا مخاطبان و مشتریان بالقوه جذب شوند. ایجاد یک برند شناخته ‌شده، تولید محتوای با کیفیت و جذب مشارکت کنندگان از طریق کانال‌های مختلف تبلیغاتی از جمله چالش‌هایی است که شرکت‌ها پس از ثبت باید به آن توجه داشته باشند.

برای جذب مخاطبین و شرکت ‌کنندگان درسمینارهای و جشنواره ها، به‌ ویژه اگر موضوعات تخصصی یا سخنرانان بین ‌المللی داشته باشید، تبلیغات ویژه‌ تری نیاز خواهید داشت. این تبلیغات می‌تواند شامل انتشار مقالات علمی، همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، برگزاری نشست‌های خبری و استفاده از شبکه‌های اجتماعی باشد.

استراتژی بازاریابی برای شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره:
  • ایجاد وب ‌سایت حرفه‌ای با بخش معرفی خدمات، نمونه ‌کارها، گالری ویدیو وعکس، فرم سفارش و مشاوره رایگان
  • اینستاگرام و لینکدین برای معرفی همایش ها، پشت صحنه ها ونکات آموزشی در زمینه برگزاری
  • ایمیل مارکتینگ جهت ارسال خبرنامه به شرکت‌ها و مشتریان سابق درباره‌ی جشنواره‌ها و تخفیف‌های ویژه
  • همکاری با برندها و دانشگاه‌ها در برگزاری کنفرانس‌ها و جشنواره‌های مشترک
  • ایجاد ارتباط مستقیم با مدیران روابط عمومی سازمانها و دعوت از آنها برای شرکت در ایونت ها

تیم مورد نیاز در شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره

✳️ تیم مورد نیاز در شرکت برگزاری همایش، سمینار و جشنواره:
  • مدیرعامل / مدیر پروژه: مدیریت کل پروژه‌ها، مذاکره با کارفرما، هماهنگی تیم‌ها و بودجه ‌بندی
  • مدیر اجرایی: طراحی و اجرای رویداد از مرحله برنامه ‌ریزی تا روز برگزاری
  • کارشناس بازاریابی و فروش: جذب مشتری جدید، پیگیری قراردادها، تهیه پروپوزال کارشناس بازاریابی باید دارای مهارت مذاکره، شناخت بازار B2B، و نوشتن پیشنهادات باشد.
  • کارشناس برندینگ و محتوا: تولید پست برای شبکه‌های اجتماعی، متن تبلیغاتی و گزارش رویداد
  • کارشناس روابط عمومی (PR) : ارتباط با رسانه‌ها، مهمانان ویژه، نهادها و اسپانسرها و دارای مهارت های روابط عمومی و فن بیان بالا باشد.
  • طراح گرافیک و موشن ‌گرافیست:طراحی پوستر، کارت دعوت، بنرو ویدیو معرفی همایش
  • مسئول مالی و اداری: مسئول قراردادها، فاکتورها، پرداخت‌ها و هماهنگی پرسنل موقت
  • سوپروایزر اجرایی: سرپرست روز همایش، هماهنگی سالن، صدا و تصویر
  • تکنسین صدا و تصویر:مدیریت نور، میکروفن، ویدیو پروژکتور و ضبط مراسم 
  • مسئول پذیرایی و خدمات:پذیرایی از مهمانان، هماهنگی با کترینگ     
  • تیم تدارکات:حمل‌ ونقل تجهیزات، چیدمان سالن و دکور حرفه ای        
  • مسئول ثبت‌ نام و ورود مهمانان: پذیرش، چک‌این و دادن کارت شناسایی به مهمانان         
  • عکاس و فیلمبردار: ثبت لحظات و تهیه محتواهای تبلیغاتی
  • مجری / گوینده (MC):اجرای مراسم و معرفی بخش‌ها با مهارت فن بیان بالا

 

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تاسیس شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارشگیری نرم افزار کامفار، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی با ما تماس بگیرید.

 


📚 دانلود فایل های بیزینس پلن و طرح توجیهی شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره


✍️ توجه: کلیه ی طرح های تیپ یا آماده، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند. جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فایل طرح توجیهی تیپ تاسیس شرکت برگزاری همایش و سمینار و جشنواره ، در آینده در این قسمت جهت دانلود کاربران قرار خواهد گرفت.


کسب و کارهای پر طرفدار

صنعت گردشگری

© 2025 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories