طرح توجیهی آژانس مشاور املاک ⭐️ (کامفار + پشتیبانی 6 ماهه)
- امیر حبیبی
- طرحهای توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی
جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی آژانس مشاور املاک با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1402 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل pdf طرح توجیهی آژانس مشاور املاک که طرح آرشیوی هست را صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.
✔️ معرفی طرح توجیهی آژانس مشاور املاک و خدمات ارائه شده در آن
بنگاه معاملات ملکی یا آژانس مشاوراملاک ، مرکزی است که در آن انواع معاملات مربوط به املاک مانند فروش، رهن و اجاره زیر نظر کارشناسان این حوزه انجام میشود.
البته خدمات بنگاه معاملات ملکی به همین موارد محدود نیست و بعضاً در اموری نظیر مشارکت در ساخت، مشارکت در زمینهای با کاربری کشاورزی و یا مشاوره حقوقی در زمینه امور ملکی نیز فعال هستند.
توجه داشته باشید که ارائه مشاوره حقوقی در بنگاههای معاملات ملکی منوط به حضور و بکارگیری یک مشاور حقوقی با تجربه و با تحصیلات مرتبط میباشد.
✳️ خصوصیات بیزینس مشاوره املاک
- مشاوره املاک و تاسیس بنگاه معاملات ملکی، جزو مشاغلی است که با سرمایه گذاری کم در بازه زمانی نسبتاً کم سود خوبی به همراه خواهد داشت و به اصطلاح نرخ سوددهی بالا و نسبتاً کوتاه مدت دارد.
- ملزومات راه اندازی یک آژانس مشاور املاک مسئلهای است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت اما اکنون به بررسی خصوصیاتی که یک مدیر مشاور املاک باید دارا باشد خواهیم پرداخت.
- مدیریت بیزینس املاک نیاز به مدرک تحصیلی در رشته خاص ندارد کافیست دانش فردی کافی و مناسبی در مورد مباحث مربوط به املاک و معاملات ملکی داشته باشید و البته دانش خود را مدام به روز کنید تا بتوانید در این بیزینس پر رقابت موفق عمل کنید و سود خوبی عاید خود کند.
- تسلط به امور بازاریابی مدرن و دیجیتال مارکتینگ نیز از جمله علومی است که تسلط بر آن مزیت بزرگی برای مدیریت یک مجموعه به ویژه مدیریت آژانش املاک است.
- مهارت متقاعد سازی، ارائه راهبرد مناسب برای جذب و جلب اطمینان مشتریان، مهارت مدیریت تیم یا به اصطلاح مدیریت اصولی منابع انسانی، مهارت فن بیان و روابط عمومی قوی، استفاده از جلوههای بصری مناسب برای جذب مشتری و... از جمله تواناییهایی است که یک مدیر موفق باید آنها را دارا باشد.
✔️ گام به گام از فازصفر طرح توجیهی تا تاسیس یک بنگاه معاملات ملکی در سال 1401
✳️ گام نخست : انتخاب دفتر کار مناسب
اجاره کردن یا خریدن یک دفترکار و مغازهی مناسب برای شروع بیزینس املاک، نخستین گام برای ورود به این بیزینس و از سوی دیگر نخستین هزینهای است که شما باید متحمل شوید.
طبق قوانین صنفی کمترین متراژ مجاز برای دفترکارمشاوراملاک 12 تا 15 مترمربع است و مساحت کوچکتر مورد پذیرش نمیباشد.
هنگام انتخاب محل دفترکار به نکاتی همچون محل قرارگیری آن، دکوراسیون داخلی آن جزئیاتی همچون رنگ دیوارها، جنس کف ، فضایی که برای نصب بنر و تابلو دارید و... دقت نمایید.
این موارد سبب جذب ناخودآگاه مشتریان بالقوه به دفترمشاوراملاک شما میشود و تبدیل این مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، هنر مدیریتی شما و تیم ماهر شماست.
✳️ گام دوم: دریافت پروانه کسب که شامل 5 مرحله و به شرح زیر میباشد.
مرحله اول :
باید درخواست خود را به صورت کتبی به اتحادیه صنفی مشاورین املاک ارائه نمایید؛ سپس کارشناسان مربوطه برای بررسی و گزارش نویسی از محل کسب شما دیدن میکنند و گزارش خود را به مجموعه مدیریتی اتحادیه ارائه میکنند.
تیم مدیریتی اتحادیه پس از بررسی گزارش کارشناسان و درخواست شما، نتیجه را کتباً به شما اعلام خواهد نمود.
مرحله دوم :
میبایست لیست مدارک و مستندات لازم را به اتحادیه صنفی مربوطه تحویل دهید؛ این مدارک شامل اجازهنامه یا مستندات خرید ملکی که برای دفترکار درنظر دارید، مستندات معافیت از سربازی یا گواهی اشتغال به تحصیل معتبر برای آقایان، فیش واریزی حق الورود اتحادیه صنفی، فیش واریزی خزانه کشور و ۱۲ عدد عکس پرسنلی سایز 3*4 میباشد.
مرحله سوم :
تحویل مدارک مرتبط با عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد، تحویل مستندات پرونده مالیاتی، کسب موافقت اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی، دریافت کد شناسه 10رقمی و برچسب شناسه منطبق با این کد و دریافت و تحویل گواهی مهارتهای فنی در صورت تشخیص و صلاحدید اتحادیه مربوطه و گذراندن دوره آموزشی مورد تایید اتحادیه به مدت 10 ساعت ، از جمله کارهایی است که در گام سوم انجام میشود.
مرحله چهارم :
با تکمیل مستندات پرونده، درخواست نهایی شما توسط ریاست اتحادیه مورد بررسی قرار میگیرد.
مرحله پنجم :
در صورتی که پرونده شما بدون نقص باشد و به تایید هیئت رئیسه اتحادیه صنفی برسد، جواز کسب شما با موفقیت صادر میگردد.
پیشتر اشاره کردیم که برای تاسیس آژانس املاک نیاز به تحصیل در رشتهای خاص نیست ولی فرد متقاضی ملزم به داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم در هر رشتهای میباشد.
✳️ گام سوم : تهیه تجهیزات مورد نیاز دفتر کار مشاور املاک
تجهیزات موزد نیاز برای دفترکار مشاورین املاک کاملاً سلیقه ای است و وابسته به بودجهای است که برای تجهیزات درنظر دارید.
یک دفتر مشاوره املاک باید حداقل دارای یک میز و صندلی مدیریتی، میز و صندلی به تعداد کارکنان، حداقل یک یا دو سیستم کامپیوتر یا لپتاپ جهت اموز فایلینگ، تعدادی صندلی یا مبلمان مناسب انتظار مشتریان، نوشت افزار، تجهیزات آبدارخانهای مثل چایساز یا کتری و اجاق گاز و یخچال و... ، تجهیزات تهویه مناسب در صورت نیاز و تجهیزات دکوراسیونی متناسب با سلیقه و بودجهی موجود باشد.
✳️ گام چهارم : انتخاب تیم پرسنلی مجرب
داشتن تیم حرفهای و مجرب از ملزومات کسب و کارهایی همچون بیزینس آژانس املاک است.
وجود تیم مطمئن و قوی علاوه بر جذب مشتری، شانس ماندگاری مشتری و خوشنام شدن کسب و کار شما را نیز افزایش میدهد.
البته عکس این نکته هم صادق است؛ استفاده از افراد ناکارآمد که با شرایط و ملزومات این شغل آشنایی ندارند، نه تنها موجب بدبینی مشتری به مجموعه میشود بلکه ممکن است موجب از دست رفتن مشتریان سابق مجموعه نیز باشد.
✔️ بررسی برآورد مالی طرح توجیهی تاسیس آژانس معاملات ملکی در سال 1401
همانطور که پیشتر نیز اشاره شد تاسیس بنگاه معاملات ملکی شغلی است که با سرمایه اندک در بازه زمانی کوتاه سوددهی مناسبی برای شما به همراه خواهد داشت.
میتوان گفت عمده هزینهی شما خرید یا اجارهی یک دفترکار مناسب است. این هزینه به عوامل مختلفی از جمله شهر محل کسب شما، منطقه محل کسب شما، محل قرارگیری دفترکار، متراژ ، امکانات و.... بستگی دارد اما به طور مثال اگر بخواهید در مرکز تهران یک دفترکار حداقل ۱۲ مترمربعی اجاره کنید باید حداقل 200 میلیون تومان پول ودیعه پرداخت نمایید.
سایر هزینهها شامل هزینههای مربوط به جواز ، هزینههای مربوط به تهیه تجهیزات و دکوراسیون ، هزینههای جاری دفترکارو هزینههای مربوط به نیروی انسانی میباشد.
این هزینهها به عوامل مختلفی از جمله نوع و کیفیت تجهیزات انتخابی شما، تعداد پرسنل جذب شده و رنج حقوق و دستمزد پرسنل وابسته است و برآورد هزینه آن به نظر مدیریت مجموعه و بودجهی مورد نظر ایشان برای این امور بستگی دارد.
✳️ وبسایت مشاور املاک، شیوه نوین ارتقاء بیزینس معاملات ملکی
امروزه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی یک شیوه نوین، مقرون به صرفه و پربازده برای شروع یک بیزینس یا ارتقای یک بیزینس است.
دردنیای مدرن امروزی ، اینترنت تبدیل به نخستین مرجع افراد برای پاسخ به نیازهایشان شده است و اولین راهکار برای برآورده کردن نیازشان را جستجو در وبسایتها و یا پیجهای اینستاگرامی میدانند.
حضور بیزینس شما در زمینه مشاوره املاک و فعالیت مستمر شما روی شبکههای اجتماعی و بستر اینترنت، فرصت دیدهشدن و جذب مشتری بیشتر به شیوه مدرن را برای شما به همراه دارد.
مزایای داشتن وبسایت آژانس مشاور املاک
- صرفهجویی در وقت و هزینه
- بدون نیاز به خرید یا اجازه محیط فیزیکی
- همیشه و هرساعت دردسترس
- یک ویترین مناسب و کم هزینه برای نمایش انواع کالا و خدمات
- ایجاد فرصت بررسی و مقایسه امن برای مشتری
- شانس بیشتر دیده شدن به شیوه مدرن در فضای پررقابت بیزینس املاک
✳️ چگونه یک وبسایت مشاور املاک راهاندازی کنیم؟ ( بررسی مطالعات طرح توجیهی آژانس مشاور املاک )
شیوه راه اندازی یک وبسایت مشاور املاک و طراحی آن کاملاً وابسته به بودجهی درنظر گرفته شده برای این کار است. اگر شما خواهان راهاندازی یک وبسایت مشاور املاک با طراحی و برنامه نویسی خاص و اختصاصی باشید میبایست هزینههای سنگین چند میلیونی را متحمل شوید اما اگر از قالبهای وبسایت آماده بر بستر وردپرس استفاده کنید کار شما سریعتر و کمهزینهتر انجام خواهد شد.
هزینه تهیه یک وبسایت مشاوراملاک وردپرسی طبق آمار سال 1400، از 1 میلیون تومان تا 7 میلیون تومان متغییر است و این اختلاف قیمت بخاطر امکاناتی است که دراختیار شما قرار میگیرد.
✳️ چگونگی اخذ جواز وبسایت آژانس معاملات ملکی در طرح توجیهی
در وهله اول میبایست جواز کسب فعالیت به عنوان مشاور املاک را از اتحادیه مربوطه کسب نمایید که در بخشهای قبلی مفصل در مورد آن توضیح دادیم.
فعالیت روی بستر اینترنت و راه اندازی یک وبسایت درکل به مجوز خاص و ویژهای نیاز ندارد اما داشتن برخی مجوزهای الکترونیکی مثل اینماد ، اعتماد مشتری به برند شما و خدمات شما را دوچندان میکند و احتمال جذب شدن مشتری را بیشتر میکند.
با توجه به رایج شدن انواع کلاهبرداریهای اینترنتی، جلب اعتماد مشتری نسبت به فعالیت امن و قانونی در بستر اینترنت، یک گام موفق درجهت ایجاد مشتری واقعی میباشد.
گرفتن مجوز اینماد برای وبسایت مشاور املاک در صورتی که پروانه کسب شما صادر شده باشد فرآیند طولانی نیست و حدوداً 15 روزه انجام میشود. اما سوال اینجاست آیا اینماد گرفتن برای تمام کسب و کارها و افراد همینقدر ساده است؟
خیر اینطور نیست ! برای گرفتن اینماد، کسب و کار شما، وبسایت شما و خود شما باید شرایط مشخصی داشته باشید ؛ این شرایط عبارتند از:
- متقاضی دریافت اینماد حتما خود مالک وبسایت مورد نظر باشد
- اصل شفافیت قیمت و نوع کالا و خدمات در وبسایت مشخص باشد
- صلاحیت فرد متقاضی میبایست توسط ارگانی وابسته به پلیس ناجا تایید گردد
- فرآیند خرید و صدور فاکتور برای مشتری مشخص شده باشد
با توجه به نکات ذکر شده، یکی از موارد کمک کننده در تایید اینماد وبسایت مشاور املاک، استفاده از تصاویر واقعی و واضح از فایلهای موجود روی سایت است.
اگر بخواهید اقدامات اولیه جهت دریافت اینماد وبسایت خود را انجام دهید میبایست در وبسایت اینماد یک حساب کاربری ایجاد کنید و مراحل مشخص شده روی وبسایت را مرحله به مرحله طی کنید.
✳️ جمعبندی طرح توجیهی تاسیس بنگاه معاملات ملکی
درمجموع راه اندازی و تاسیس یک آژانس معاملات ملکی فزآیند سخت و پیچیده و پرهزینهای نیست و چیزی که اهمیت دارد مهارت شما در جذب مشتری و آشنایی با علوم مدرن به جهت بالا بردن کیفیت فعالیت و ماندگاری در این بازار پر از رقیب است.
- متراژ دفترکار : حداقل 12 مترمربع
- حداقل سرمایه مورد نیاز : بسته به شرایط متغییر است
- بازه سوددهی : حداکثر 15 ماه
- نرخ سوددهی : 30 تا 57 درصد بسته به کیفیت فعالیت
- تحصیلات مورد نیاز : حداقل دیپلم آموزش وپرورش
✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی آژانس مشاور املاک ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس بگیرید.