• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی دفتر نمایندگی بیمه ⭐️ شرکت کارگزاری بیمه

(2 votes, average 3 out of 5)

طرح توجیهی دفتر نمایندگی و شرکت کارگزاری بیمه

جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تاسیس دفتر نمایندگی و شرکت کارگزاری بیمه با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1402 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل pdf طرح توجیهی تاسیس دفتر نمایندگی و شرکت کارگزاری بیمه که طرح آرشیوی هست را صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.


✔️ معرفی طرح توجیهی دفتر نمایندگی بیمه و اهمیت سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه کشور


 داشتن دفتر نمایندگی بیمه از جمله مشاغلی است که باوجود سرمایه‌گذاری اندک، میتواند بازه سوددهی کوتاه‌مدت و نرخ سوددهی بالایی برای سرمایه‌گذار داشته باشد.

البته موفقیت در صنعت بیمه و کسب سود مناسب در این صنعت پررقابت ، منوط به داشتن دانش کافی در این زمینه و قدرت بازاریابی و فروش بالا می‌باشد.

صنعت بیمه یکی از عوامل ایجاد گردش اقتصادی مثبت و پویایی بازارهای مالی است و از طرفی آگاهی و احساس نیاز عمومی به انواع خدمات بیمه‌ای در کشور یکی دیگر تضمین موفقیت شما در این سرمایه‌گذاری سودآور خواهد بود.

✳️ انواع دفاتر بیمه و تفاوت های آن

شما می‌توانید دو نوع دفتر بیمه تاسیس کنید؛ دفتر کارگزاری بیمه و دفتر نمایندگی بیمه.

در این بخش به بررسی تفاوت‌های تاسیس این دو نوع دفتر بیمه خواهیم پرداخت.

1 - دفتر نمایندگی بیمه :

تاسیس نمایندگی بیمه بدین معناست که شما نماینده فروش و معرفی خدمات یک شرکت بیمه‌گر خاص به بیمه‌گذار می‌شوید و می‌بایست فقط به عنوان نماینده همان شرکت در صنعت بیمه فعال باشید.

2 - شرکت کارگزاری بیمه :

کارگزاری بیمه مجموعه‌ای است که با توجه به رسالت حقوقی که دارد می‌تواند نماینده‌ی چندین شرکت بیمه‌گر باشد و بهترین شرکت بیمه را متناسب با نیاز و بودجه بیمه گذار به او پیشنهاد دهد.

✳️ تفاوت نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه چیست؟

تفاوت نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه

1 - دفتر نمایندگی بیمه:

نیاز به سرمایه اندک، سودآوری بالا، رابط بین شرکت بیمه‌گر و شخص حقیقی یا حقوقی به عنوان بیمه‌گذار، امکان فعالیت به عنوان شغل دوم ، شغل پاره وقت یا شغل تمام وقت بسته به زمانبدی روزانه‌ی شما از جمله خویی‌های دفتر نمایندگی بیمه است.

بارزترین محدودیت داشتن دفتر نمایندگی بیمه، انحصاری بودن ارائه‌ی خدمات است.

شما می‌بایست فقط درراستای پلن‌های کاری شرکت بسمه‌ای که نماینده آن هستید فعالیت داشته باشید و درکنار حفظ منافع بیمه‌گذار، منافع شرکت بیمه‌گر را الویت قرار دهید که امری منطقی و طبیعی می‌باشد.

2 - کارگزاری بیمه:

کارگزاری بیمه محدودیت‌های نمایندگی را ندارد و همواره در جهت منافع بیمه‌گذاز فعالیت دارد.

کارگزاری بیمه مجاز است کد نمایندگی چندین شرکت بیمه‌گر را داشته باشد و بهترین گزینه را متناسب با نیاز بیمه‌گزار به او پیشنهاد دهد.

اگر خواهان تاسیس یک شعبه کارگزاری بیمه تحت نظارت بیمه مرکزی باشید دیگر نمی‌توانید به صورت پاره‌وقت در این شغل فعال باشید و می‌بایست به عنوان شغلی تمام وقت به آن نگاه کنید.

همانطور که می‌بینید بارزترین تفاوت نمایندگی و کارگزاری بیمه جنبه رسالت حقوقی آنها در راستای حمایت از منافع بیمه‌گزار می‌باشد.

✳️ نحوه انتخاب شرکت بیمه‌گر مناسب جهت اخذ نمایندگی شرکت بیمه

سرمایه گذاری در صنعت بیمه، شغلی بسیار سودآور و زود بازده است اما یکی از شرایط اساسی موفقیت و کسب درآمد مناسب از آن انتخاب یک شرکت بیمه‌گر مناسب جهت اخذ نمایندگی و سرمایه‌گذاری است.

تنوع و تعدد خدماتی که هر شرکت بیمه‌ای ارائه می‌کند از ملاک‌های اساسی انتخاب است اما ملاک‌هایی نظیر بررسی راهبردهای مدیریتی شرکت بیمه، بررسی تعدد نمایندگی‌های شرکت بیمه در سطح شهر، استان و کشور، بررسی کیفیت عملکرد در زمینه منابع انسانی، بررسی عملکرد شرکت بیمه در بازار بورس کشورو‌ بررسی رضایت بیمه‌گذاران از خدمات شرکت می‌تواند در انتخاب شرکت بیمه مناسب برای سرمایه‌گذاری موثر باشد.


✔️ برآورد مالی و هزینه‌های مربوط به طرح توجیهی تاسیس دفتر نمایندگی بیمه سال 1401


تاسیس دفتر نمایندگی بیمه

پیش‌تر ذکر کردیم که ورود به صنعت بیمه و تاسیس دفتر نمایندگی بیمه شغلی کم سرمایه و زود بازده با نرخ سود بالاست.

عمده هزینه‌ای که تاسیس دفتر بیمه برای فرد متقاضی دارد، هزینه اجاره یا خرید دفترکار و هزینه تهیه تجهیزات اولیه برای شروع به کار می‌باشد.

اگر قصد خرید دفتر کار با حداقل متراژ مورد تایید را داشته باشید می‌بایست حدوداً 300 میلیون تومان تا 1 میلیارد تومان در شهرهای کوچک و حدود 2 تا 4 میلیارد تومان در شهرهای بزرگ و مراکز استان هزینه کنید.

درصورتی که قصد اجاره محل کسب را داشته باشید این هزینه تا 60 درصد کاهش می‌یابد.

هزینه تهیه تجهیزات مانند میز و صندلی و سیستم کامپیوتر و... بسته به سلیقه شما و کیفیت تجهیزات متغییر خواهد بود ولی می‌توانید با خرید تجهیزات دست‌دوم در حد نو هزینه‌های این بخش را تا حدودی کاهش دهید.

خوب است بدانید که تقریباً تمام درآمد یک دفتر نمایندگی بیمه وابسته به کارمزدهای دریافتی در ازای فروش انواع بیمه نامه به بیمه‌گذاران می‌باشد به همین جهت تاسیس دفتر بیمه بستر اشتغال‌زایی مناسب برای افراد و جوانانی است که از فن بیان بالا، روابط عمومی قوی و قدرت بازاریابی و دانش بازاریابی بالایی برخوردار هستند.

✳️ خلاصه‌ای از طرح توجیهی تاسیس دفتر شرکت بیمه :

  • حداقل متراژ مورد نیاز تاسیس دفتر بیمه: 10-15 مترمربع
  • نرخ برابری ارزی: 1$ = 28308 T
  • حداقل پرسنل مورد نیاز: 3 نفر
  • حداقل سرمایه مورد نیاز: نسبت به شرایط متغییر است
  • حداقل بازه سوددهی: 6ماه تا 12 ماه

✔️ چه نوع بیمه‌هایی توسط شرکت‌های بیمه‌گر برای بیمه‌گذاران ارائه می‌شود؟


تقسیم بندی انواع بیمه ها

✳️ الف ) بیمه‌های مرتبط با شخص

1 - بیمه عمر وآتیه :

این نوع بیمه درازای پرداخت مبلغی معین ماهانه یا سالانه، کمک هزینه‌ها و تسهیلات خاصی را از جمله انواع بیماری‌های خاص، از کار افتادگی در زمان حیات و تسهیلاتی برای بازماندگان پس از فوت، برای بیمه‌گذار فراهم می‌کند.

نهایت زمان سررسید بیمه عمر 30 ساله است و درصورتی که در این مدت حق بیمه را منظم واریز نمایید مبلغی تحت عنوان سود سرمایه گذاری ماهانه به شما تعلق می‌گیرد که به نوعی مشابه حق بازنشستگی است.

توجه داشته باشید که به دلیل سقف سررسید سی ساله‌ی بیمه عمر و بازنشستگی، افراد بالای 70 سال نمی‌توانند تقاضای بیمه عمر با سقف 30 ساله داشته باشند.

2 - بیمه حوادث :

این نوع بیمه بیشتر مورد استفاده‌ی مشاغل خطرناک و کارگاهی، ورزشکارها و ارگان‌های دانش‌آموزی یا دانشجویی است و مدت زمان سررسید آن براساس میزان خطر و مدت فعالیت  براساس تعداد روز تعیین می‌گردد.

3 - بیمه تکمیلی درمان :

بیمه‌های مرتبط با درمان بسته به نوع بیمه و میزان پوشش، تمام یا بخشی از هزینه‌های درمانی از سرماخوردگی تا بیماری‌های خاص را در ازای پرداخت حق بیمه مشخص ماهانه متقبل می‌شوند.

✳️ ب ) بیمه‌های اموال و اشیاء

1 - بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو :

بیمه شخص ثالث از جمله بیمه‌های اجباری است که هر خودرویی باید داشته باشد و درصورت نداشتن یا انقضای اعتبار پیامدهای قانونی سنگینی به دنبال خواهد داشت.

بیمه بدنه اما کاملاً به اختیارمالک خودرو است و نبود آن مشکل قانونی ندارد.

شخصی که خواهان بیمه بدنه خودرو است با پرداخت حق بیمه بیشتر از پوشش‌های بیشتری نظیر انواع آسیب به بدنه خودرو بهره‌مند می‌شود.

2 - بیمه حوادث:

معمولاً شامل بیمه آتش سوزی و بیمه سیل‌ و زلزله است و مناسب اماکن اداری، مغازه‌ها، کارگاه‌ها و منازل مسکونی می‌باشد.

تعیین حق بیمه در بیمه اموال و اشیاء به خصوصیاتی مانند نوع خودرو، سال تولید، سابقه استفاده از بیمه، متراژ محل ، ارزش دارایی‌های موجود در محل و.... بستگی دارد که همگی توسط کارشناس بیمه تعیین می‌شوند.

✳️ ج ) انواع بیمه مسئولیت عمومی و حرفه ای

1 – بیمه مسئولیت عمومی :

این بیمه شامل بیمه ساخت و ساز، بیمه پیمانکاری، بیمه تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مراکز آموزشی . بیمه مجتمع تفریحی ورزشی، بیمه مدیران پروژه و بیمه مستاجر و موجر است.

2 – بیمه مسئولیت حرفه‌ای :

 شامل بیمه شاغلین مجموعه درمانی مانند بیمه حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان، بیمه حرفه ای مسئولان فنی و واسطه‌های رسمی و بیمه حرفه‌ای مهندسان است.

بیمه مسئولیت، مخصوص افراد و مشاغلی است که ممکن است به واسطه حرفه خود موجب ایجاد انواع خسارت جانی و مالی برای عموم باشند و بیمه مسئولیت مخصوص جبران این نوع خسارت‌ها است.

✳️ د ) بیمه تولیدکنندگان

در این نوع بیمه شرکت‌های تولیدی، محصول تولید شده را بیمه تولیدکنندگی می‌کنند تا هر زمانی کالای تولیدی آن‌ها به دلایلی همچون کیفیت نامناسب یا متریال نامرغوب موجب ایجاد خسارتی برای مصرف کننده شد، بیمه خسارت مربوطه را تقبل نماید.

توجه داشته باشید که تمام شرکت‌های بیمه‌ای موجود در کشورلیست انواع  بیمه‌نامه‌ها را به طور کامل ارائه نمی‌دهند.


✔️ ملزومات فردی و عمومی جهت دریافت نمایندگی بیمه سال 1401

ملزومات فردی و عمومی جهت دریافت نمایندگی بیمه

فرد متقاضی می‌بایست تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارا باشد، گواهی عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه خود را ارائه دهد، آقایان می‌بایست کارت پایان خدمت یا معافیت دائمی خدمت سربازی داشته باشند، سن متقاضی نباید بیشتر از 55 سال باشد و مدرک تحصیلی کارشناسی مرتبط با امور بیمه‌ای مانند گرایشات مدیریت و بیمه یا حقوق باشد.

در صورت داشتن مدرک غیرمرتبط حتی در سطح دیپلم، فرد می‌بایست حداقل دو سال سابقه کاری مفید و ثبت شده مرتبط با بیمه داشته باشد و یا دوره‌های آموزشی مربوطه را به طور کامل پشت سر بگذارد.

ملزومات عمومی :

گذراندن دوره آموزشی تئوری بین 60 تا 80 ساعت در یکی از مراکز علمی کاریردی تایید شده توسط بیمه مرکزی و شرکت بیمه مورد نظر، گذراندن دوره آموزشی عملی تحت نظارت شرکت بیمه مورد نظر، قبولی در آزمون اولیه مصاحبه و آزمون نهایی دریافت نمایندگی بیمه، دارا بودن مردک مرتبط با دوره‌های کامپیوتر پایه از جمله مهارت‌های ICDL ازجمله ملزومات کلی دریافت نمایندگی یک شرکت بیمه است.

سازمان‌هایی که برای تاسیس دفتر بیمه نیاز است به آنها مراجعه نمایید عبارتند از سازمان بیمه مرکزی و شرکت بیمه‌ای که قصد دریافت نمایندگی آن را دارید.

سازه مناسب تاسیس دفتر شرکت بیمه :

برای تاسیس دفتر بیمه می‌بایست یک واحد تجاری یا اداری با حداقل متراژ 10 الی 15 مترمربع را خریداری یا اجاره نمایید و مستندات مربوط به خرید یا اجاره ملک مورد نظر را هنگام تحویل مدارک به شرکت بیمه مورد نظر ارائه دهید.

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تاسیس دفتر نمایندگی و شرکت کارگزاری بیمه ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس بگیرید.


کسب و کارهای پر طرفدار

صنعت گردشگری

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories