• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید پیستون خودرو ⭐ جهت مجوز و وام

(7 votes, average 5 out of 5)

طرح توجیهی پیستون خودرو

طرح توجیهی تولید پیستون خودرو به همراه مطالعات بازار ، گزارش کاربردی و جامعی از آینده ی کسب و کار شماست که به صورت PDF و WORD به شما تحویل داده می شود و با آن می توانید برای دریافت مجوزهای لازم ، وام بانکی و گرفتن زمین اقدام کنید . جهت تدوین طرح توجیهی کارخانه تولید پیستون خودرو با پشتیبانی 6 ماهه و تاییدیه کانون مشاوران بانکی به صورت اختصاصی برای کار اجرایی با ما تماس بگیرید.

 

✳️ سرفصل های این مقاله ( 0 تا 100 احداث کارخانه تولید پیستون خودرو )

✔️ آشنایی با پیستون خودرو و کد آیسیک آن

✔️ استانداردهای پیستون خودرو

✔️ پیستون خودرو از چه روش هایی ساخته می شود ؟

✔️ آیا جایگزینی برای پیستون خودرو وجود دارد ؟

✔️ مواد اولیه مصرفی کارخانه تولید پیستون خودرو

✔️ ماشین آلات و تجهیزات خط تولید پیستون خودرو

✔️ روش ریخته گری SLC چیست ؟

✔️ آب و برق و سوخت مورد نیاز کارخانه تولید پیستون خودرو

✔️ وضعیت اشتغال زایی کارخانه پیستون خودرو

✔️ مساحت زمین و ابنیه کارخانه تولید پیستون خودرو

✔️ نکات فنی درباره عملکرد پیستون خودرو و بهینه سازی تولید آن !

✔️ خلاصی پیستون چیست ؟

✔️ دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ تولید پیستون خودرو

 


✔️ معرفی طرح توجیهی کارخانه تولید پیستون خودرو !


طرح توجیهی کارخانه تولید پیستون خودرو

✳️ آشنایی با محصول طرح توجیهی پیستون خودرو و کد آیسیک آن !

پیستون خودرو با کد آیسیک 34301665، قطعه ای استوانه ای شکل است که در درون سیلندر بالا و پایین می رود.

پیستون خودرو را از آلومینییوم می سازند ، زیرا فلزی سبک است در بیشتر موتورهای خودرو از پیستون های تمام لغزان استفاده می شود.

قطر پیستون موتور خودرو بین 76 تا 122 میلی متر تغییر می کند وزن این پیستون ها در حدود 450 گرم است و همه پیستون ها باید هموزن باشند تا موتور دچار لرزش نشود.

استانداردهای محصول مورد بررسی در طرح توجیهی پیستون خودرو :

پیستون خودرو دارای استاندارد داخلی 3291 با عنوان "ویژگی‌ ها و روش های آزمون پیستون" و استاندارد بین المللی 1-4237 DIN می باشد.

همچنین کد تعرفه گمرکی اجزاء و قطعاتی که منحصرا مربوط به موتورهای پیستونی باشند : 84091000 ، 84099190 و 840999 میباشد.

پیستون خودرو از چه روش هایی ساخته می شود ؟

✳️ محصول طرح توجیهی پیستون خودرو از چه روش هایی ساخته می شود ؟

پیستون های آلومینیومی را به یکی از دو روش ریخته گری و آهنگری می سازند.

پیستون های اهنگری شده را با استفاده از لقمه آلومینیوم الیاژی می سازند ، پس از ماشین کاری پیستون، آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح روی آن عملیات حرارتی انجام می دهند تا خواص مطلوب را پیدا کنند.

پس از این مرحله روی بسیاری از پیستون ها را با لایه نازکی از اب قلع یا مواد دیگر می پوشانند. در نتیجه هنگام راه اندازی موتور سطح پیستون ساییده نمی شود.

آیا جایگزینی برای محصول طرح توجیهی پیستون خودرو وجود دارد ؟

با توجه به اینکه محصول مورد مطالعه در این طرح توجیهی تولید پیستون خودرو به روش ریخته گری تولید میشود ، لذا پیستون های آهنگری شده را می توان به عنوان کالای جایگزین معرفی نمود.

در بیشتر موتور های پرقدرت از پیستون های اهنگری شده استفاده می کنند.

پیستون های اهنگری شده در مقایسه با پیستون های  ریخته گری متراکم تر و محکم تر اند و در دمای پایین تری کار می کنند زیرا گرما را بهتر انتقال می دهند.

قطر پیستون در ناحیه سر از همه جا کمتر است نتیجه در بالای پیستون فضای بیشتری برای انبساط وجود دارد بعضی پیستون ها از محور گژنپین تا پایین دامنه شیب دارند در این پیستون قطر در پایین دامنه از همه جا بیشتر است.


✔️ خلاصه دانش فنی طرح توجیهی کارخانه تولید پیستون !


دانش فنی طرح توجیهی کارخانه تولید پیستون

✳️ مواد اولیه مصرفی کارخانه تولید پیستون خودرو !

  • قراضه آلومینیوم : 400 تن در سال
  • شمش آلومینیوم : 120 تن در سال
  • به روش ریخته گری SLC با ظرفیت تولید سالیانه 500 تن (1000000 قطعه)

✳️ ماشین آلات و تجهیزات خط تولید پیستون خودرو :

  • کوره ذوب پاتیلی با دمای 2000 درجه : 2 دستگاه
  • کوره عملیات حرارتی (ریخته گری SLC) : 1 دستگاه
  • ماشین برش زوائد : 2 دستگاه
  • تجهیزات شامل قالب ماسه ای، تجهیزات مذاب ریزی و... : 2 دستگاه
  • تجهیزات کارگاهی : 1 دستگاه
  • هزینه نصب و راه اندازی : 1 دستگاه
  • به روش ریخته گری SLC با ظرفیت تولید سالیانه 500 تن (1000000 قطعه)

روش ریخته گری SLC چیست ؟

روش ریخته گری SLC چیست ؟

روش ریخته گری (Streamline Curvature) SLC نسل جدیدی از ساخت حفره با سیکل زمانی کوتاه ، عدم نیاز به پاک نمودن و ریزش ماسه در مدت ذوب ورق و افزایش 20 % تا 30 % بهره وری می باشد.

قالب های حفره می توانند در مدت 40 ثانیه تغییر داده شوند ، حفره های خام تولید و عمر ابزار افزایش یابد. همچنین این روش ریخته گری چگالی حفره را افزایش و نیاز به چـسب را کاهش می دهد.

شوک هوایی و قالب ریزی افقی تحت فشار محتملا یکی از سیستم های قالب ریزی با ماسه سبز در بازار ، به دلیل بهترین ترکیب از نفوذ پذیری و تراکم پذیری برای رفع تمامی نیازها می باشد.

سطح مناسب قالب و دقت ابعادی ریخته گری وزن و هزینه های ماشین کاری را کاهش می دهد. این موضوع سبب می گردد تا صرفه جویی در هزینه ها ، افزایش دقت ابعادی ، کاهش ضایعات حفره ، کاهش قطع زائده ها و کاهش وزن کالا نتیجه شود.

✳️ آب و برق و سوخت مورد نیاز کارخانه تولید پیستون خودرو :

  • آب مصرفی : 2325 متر مکعب در سال
  • برق مصرفی : 1200000 کیلو وات در سال
  • مازوت : 0
  • گاز : 750000 متر مکعب در سال
  • بنزین : 9000 لیتر در سال
  • گازوئیل : 0
  • به روش ریخته گری SLC با ظرفیت تولید سالیانه 500 تن (1000000 قطعه)

اشتغال زایی کارخانه پیستون خودرو

✳️ وضعیت اشتغال زایی کارخانه پیستون خودرو :

پرسنل اداری :

  • حسابدار : 1 نفر ، «لیسانس»
  • نگهبان : 1 نفر ، «دیپلم»
  • کارمند دفتری : 1 نفر ، «فوق دیپلم»
  • پرسنل خدماتی : 1 نفر ، «دیپلم»

پرسنل تولیدی :

  • مدیر : 1 نفر ، «لیسانس»
  • مدیر تولید : 1 نفر ، «لیسانس»
  • پرسنل کنترل کیفیت : 2 نفر ، «فوق دیپلم»
  • پرسنل تعمیرات : 1 نفر ، «فوق دیپلم»
  • سرپرست تولید : 1 نفر ، «فوق دیپلم»
  • کارگر ساده : 15 نفر ، «ابتدائی»
  • جمع کل : 25 نفر
  • به روش ریخته گری SLC با ظرفیت تولید سالیانه 500 تن (1000000 قطعه)

مساحت زمین و ابنیه کارخانه تولید پیستون خودرو

✳️ مساحت زمین و ابنیه کارخانه تولید پیستون خودرو :

  • زمین : 3000 متر مربع
  • ساختمان اداری : 100 متر مربع
  • سالن تولید : 1000 متر مربع
  • انبار مواد اولیه : 100 متر مربع
  • انبار محصول : 100 متر مربع
  • سرویس ها : 50 متر مربع
  • ساختمان نگهبانی : 30 متر مربع
  • به روش ریخته گری SLC با ظرفیت تولید سالیانه 500 تن (1000000 قطعه)

 

✳️ نکات فنی درباره عملکرد پیستون خودرو و بهینه سازی تولید آن !

در حرکت انبساط  تا 18000 نیوتون نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.

وقتی با سرعت زیاد رانندگی می کنید این اتفاق در هر سیلندر 30 تا 40 بار در ثانیه رخ می دهد و دمای کف پیستون به 2200 درجه سانتی گراد یا بیشتر می رسد.

پیستون باید به اندازه ای محکم باشد که بتواند این تنش ها را تحمل کند ، در عین حال پیستون باید چنان سبک باشد که بار وارد بر یاتاقان ها کاهش یابد.

وقتی پیستون در نقطه مرگ بالایی یا پایینی متوقف می شود و سپس در جهت عکس به حرکت در می آید بار وارد به یاتاقان را تغییر می دهد.

دامنه یا قسمت پایین پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کاهش یابد و هم جا برای وزنه های تعادل میل لنگ باز شود.

سایش هنگامی رخ می دهد که ذره ای فلزی از یک قطعه متحرک به قطعه دیگر انتقال یابد و در نتیجه حفره ها یا شیارهای روی سطح در تماس ایجاد شود.

طرح توجیهی کارخانه تولید پیستون خودرو

خلاصی پیستون چیست ؟

خلاصی پیستون (یا خلاصی دامنه پیستون) عبارت است از فاصله بین جدار سیلندر و دامنه پیستون. این فاصله معمولا بین 0.025 تا 0.10 میلی متر است.

وقتی موتور روشن است پیستون به رینگ های روی لایه ای از روغن حرکت می کنند که این فاصله را پر کرده است.

اگر خلاصی پیستون خیلی کم باشد در نتیجه اصطکاک زیاد و سایش شدید توان موتور کاهش می یابد.

در این حالت ممکن است پیستون به جداره سیلندر بچـسبد و به اصطلاح گریپاژ می کند. اگر خلاصی پیستون بیش از حد باشد سبب زدن پیستون می شود.

کنترل انبساط پیستون :

پیستون های آلومینیومی در نتیجه افزایش دما بیشتر از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و همین امر ممکن است سبب از بین رفتن خلاصی پیستون شود.

پیستون از جداره سیلندر بیشتر گرم می شود و همین امر نیز سبب می شود که باز هم بیشتر انبساط یابد. اما اگر کف پیستون خیلی داغ شود ممکن است سبب خود سوزی شود.

در نتیجه ترتیب احتراق به هم می خورد و ممکن است موتور آسیب ببیند و یکی از راه های کنترل انبساط پیستون ، افزایش آهنگ دفع گرما از کف پیستون است.

هرچه کف پیستون ضخیم تر باشد ، گرمای بیشتری دفع خواهد شد و پیستون خنک تر کار می کند اما افزایش ضخامت کف پیستون ، سبب افزایش وزن آن می شود.

همچنین اگر کف پیستون خیلی سرد کار کند لایه های مخلوط هوا - سوخت مجاور آن نمی سوزد.

مخلوط هوا - سوخت نسوخته از طریق اگزوز در محیط پخش می شود ، در نتیجه بازده موتور کاهش و دود آن افزایش می یابد.

برای کمک کردن به کنترل انبساط پیستون بیشتر پیستون ها را طوری تراش کاری می کنند که اتاقک آن ها اندکی بیضوی شود.

وقتی پیستون های اتاقک - بیضوی گرم می شوند شکل بیضوی خود را از دست می دهند و گرد می شوند.

راه دیگر کنترل انبساط پیستون ، تعبیه یک پشت بندی فولادی در پیستون است. وقتی پیستون گرم می شود ، این تقویت کننده انبساط کف پیستون و برآمدگی بوش گژنپین را محدود می کند.

نکات فنی درباره عملکرد پیستون خودرو و بهینه سازی تولید آن !

شکل کف پیستون :

در بسیاری از موتورها از پیستون کف تخت استفاده می شود. اما شکل های کف پیستون ممکن است مطابق طرح موتور تغییر کند.

شکل کف پیستون مطابق با شکل سر سیلندر و شکل محفظه احتراق نیز تغییر کند.

بعضی از پیستون ها کف پیستون فنجانی یا فرو رفتگی جای سوپاپ دارد که وقتی سوپاپ ها باز می شوند می توانند در آن حرکت کنند.

در بعضی از پیستون ها سر پیستون گنبدی یا به شکل های دیگر است تا تلاطم در محفظه احتراق افزایش یابد.

خارج از مرکزی گژن پین پیستون :

زدن پیستون صدایی است که از جا به جا شدن پیستون از یک طرف سیلندر به طرف دیگر آن در آغاز حرکت انبساط ناشی می شود.

برای جلوگیری از زدن پیستون در بسیاری از موتورها از پیستون هایی استفاده می شود که گژنپین ان ها اندکی خارج از مرکز است.

این خارج از مرکزی به طرف دامنه پیستون است که به منزله سطح فشار گیر اصلی عمل می کند.

این همان سطحی از پیستون است که در حین حرکت انبساط بیشترین تماس را با جداره سیلندر پیدا می کند.

با نصب خارج از مرکز گژنپین پیستون نوعی حرکت نوسانی انجام می دهد و بر یک طرف آن نسبت به طرف دیگر فشار بیشتری وارد می شود.

فشار ناشی از احتراق سبب می شود که پیستون در حال حرکت به سمت بالا وقتی به نقطه مرگ بالایی نزدیک می شود اندکی به طرف راست کج می شود ، در نتیجه سر پایینی سطح فشار گیر اصلی با جداره سیلندر تماس می گیرد.

پس از آن که پیستون از نقطه مرگ بالایی گذشت صاف می شود و در این هنگام سطح فشار گیر اصلی به طور کامل با جداره سیلندر تماس پیدا می کند و این تماس نوعی عمل روبشی است که زدن پیستون را به حداقل می رساند.

در نتیجه همین عمل ، موتور آرام تر کار می کند و دوام پیستون افزایش می یابد و زدن پیستون معمولا فقط در موتورهای کهنه ای مشاهده می شود که جداره سیلندر های آن ها ساییده شده و دامنه پیستون آن ها ساییده یا شکسته شده است.

طرح توجیهی تولید پیستون خودرو

تقویت رینگ نشین :

وقتی پیستون در سیلندر بالا و پایین می رود ، رینگ های تراکم هم در رینگ نشین ها بالا و پایین می رود. وقتی پیستون در نقطه های مرگ بالایی و پایینی جهت حرکت خود را عوض می کند.

هر رینگ لحظه ای از پیستون عقب می ماند. این تاخیر لحظه ای از اثر لختی و خلاصی جانبی رینگ ناشی می شود. لحظه ای بعد بغل رینگ نشین به رینگ می خورد و آن را در سیلندر بالا و پایین می راند.

وقتی حرکت انبساط آغاز می شود ، فشار شدید ناشی از احتراق رینگ تراکم بالایی را به شدت به سطح پایینی رینگ نشین می فشارد.

این برخورد های مکرر سبب ساییدگی رینگ نشین بالایی می شود. برای مقابله با این سایش در بعضی از پیستون ها رینگ نشین بالایی را تقویت می کند.

یکی از روش های مورد استفاده در پیستون های ریخته گری آن است که رینگ نشین بالایی را به طور کامل به صورت یک مغزی از جنس چدن یا چـدن نیکل دار در قالب قرار می دهند و آلومینیوم را دوران بریزند.

روش دیگر ، نصب یک فاصله گذار فولادی است که به منزله سطح بالای رینگ نشین عمل می کند. در هنگام تولید پیستون به روش آهن گری ناحیه رینگ نشین را فلز پاشی می کنند.

پیستون های کم اصطکاک :

این پیستون ها را از آلیاژ آلومینیوم با سیلیسیم می سازند.

پس از آن که پیستون ریخته شد ، روی دامنه آن ماده ای شیمیایی می مالند که ذرات آلومینیوم را از سطح می زداید و ذرات سیلیسیم را باقی می گذارد.

در نتیجه سطح سخت تر و بادوام تری حاصل می شود.

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید پیستون خودرو ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارشگیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ، با ما تماس بگیرید .


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ تولید پیستون خودرو


👈 توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی تولید رینگ و پیستون خودرو 124 صفحه داغ
تاريخجمعه, 21 تیر 1398 15:15
حجم فايل 1.9 MB
دانلود 227

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی تولید پیستون خودرو به روش ریخته گری اس ال سی 46 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخچهارشنبه, 17 آبان 1396 11:08
حجم فايل 404.74 KB
دانلود 297

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی تولید قطعات خودرو ( میل تعادلی | سگدست | میل موج گیر | پیستون سیلندر | سیبک 119 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخچهارشنبه, 17 آبان 1396 10:59
حجم فايل 3.47 MB
دانلود 471

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

صنایع خودرو

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories