• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی سپر خودرو ⭐️ 0 تا 100 تولید به روش تین وال

(2 votes, average 5 out of 5)

طرح توجیهی تولید سپر خودرو به روش تین وال

جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید سپر خودرو ، با اطلاعات کاملا به روز برای سال 1401 با فرمت Word و PDF  و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا در صورت تمایل میتوانید طرح توجیهی آرشیوی و قدیمی تر تولید سپر خودرو را با فرمت PDF ، صرفا جهت مطالعه ، از انتهای همین صفحه دانلود نمایید .

در این مقاله اطلاعات فنی و ارزشمندی را درباره  تولید سپر خودرو در اختیار شما کاربر گرامی وبسایت قرار می‌دهیم . پیشاپیش از بردباری شما در مطالعه این مقاله سپاسگزاریم  .

این اطلاعات شامل اطلاعات کامل راجع به دستمال مرطوب ، ماشین آلات خط تولید سپر خودرو ، مساحت زمین مورد نیاز برای احداث کارخانه تولید سپر خودرو ، مواد اولیه مورد نیاز ، آب و برق و سوخت مورد نیاز و همینطور فرآیند تولید سپر خودرو می‌باشد.


سپر خودرو چه عملکرد ، کاربرد و چه انواعی دارد؟


سپر خودرو به عنوان واسطه بین بدنه خودرو و عامل ضربه ، جهت کاهش فشار ضربه و برخورد عمل می کند و در ردیف قطعات ایمنی و تزئینی خودرو مطرح می باشد.

طراحی بدنه خودرو با توجه به شرایط و شکل آن انجام می گیرد. سپر هر خودرو طرح و شکل ویژه ی خود را دارد. به لحاظ سادگی فرآیند و ارزانی مواد اولیه سپرهای پلاستیکی نسبت به سپرهای فایبرگلاس و فلزی آبکاری شده متداول تر می باشد.

بطور کلی می توان سپرها را در 3 دسته تقسیم بندی کرد:

1 - سپرهایی با سازه های خود تقویت شونده که معمولا از پلاستیک های مهندسی ساخته می شوند. برای مثال سپرهای خودروی Montege از جنس پلی بوتیلن ترفتالات اصلاح شده می باشد.

2 - سپرهایی با لایه جاذب انرژی از جنس پلی یورتان و پوسته محافظی از پلی یورتان یا پلی پروپیلن اصلاح شده با لاستیک همراه با سازه های تقویتی SMC ، آلومینیوم یا فولاد ، برای مثال مرسدس بنز از این سپرها در خودروهای خود استفاده می کند.

3 - سپرهایی با روکش های بیرونی از جنس پلاستیک های اصلاح شده که مستقیما بر روی قاب های SMC ، آلومینیوم یا فولاد قرار می گیرند. ماده مناسب برای ساخت سپر بر اساس میزان تولید و روش رنگ کردن آن تعیین می شود.

سپرهای خودرنگ و قابل رنگ کردن در خارج خط تولید از آلیاژهایPC/PBT  یا پلی پروپیلن اصلاح شده با لاستیک ساخته می شوند و اگر لازم باشد سپر در خط تولید و در دمای C°  140- 130 رنگ گردد ، از آلیاژ PA/PPO پلی بوتیلن ترفتالات اصلاح شده با پلی کربنات اصلاح شده می باشد.

خودروهای کوچک تا وزن 5 تن مثل رنو ترافیک و خودروهای 5 تن مرسدس بنز دارای سپرهای خود تقویت شونده SMC هستند. به هر حال برای وزن های بیش از 7,5 تن ، سپرهای فولادی مناسب تر است.


کدهای آیسیک ، تعرفه های گمرکی و استانداردهای مرتبط با صنعت تولید سپر خودرو


مجموعه سپر وسایل نقلیه دارای کد آیسیک 34301113 می باشد. در طبقه بندی محصولات بر اساس کد آیسیک عدد 34 مربوط به وسایل نقلیه موتوری ، 3430 مربوط به ساخت قطعات و ملحقات وسایل نقلیه موتوری و موتور آنها ، 343011 قطعات و ملحقات بدنه وسایل نقلیه موتوری و 3430111  شامل مجموعه سپر و وسایل نقلیه می باشد. سپر خودرو با تعرفه ی 8708/10 به کشور وارد یا صادر می گردد .

این تعرفه شامل دو بخش است:

  • تعرفه 8708/1010 شامل مجموعه سپر خودروهای سواری و وانت
  • تعرفه 8708/1090 شامل مجموعه سپر سایر خودروها ( به غیر از سواری و وانت )

استاندارد ملی مربوط به قطعات تزریقی در تولید سپر خودرو :

  • استاندارد ملی ( پروانه پلاستیکی خنک کننده ی موتور خودروهای سواری ) : 3593
  • استاندارد ملی ( سیستم مدیریت کیفیت الزامات ویژه جهت بکارگیری استاندارد ایران - ایزو 9001 سال 1380 برای سازمان های تولیدی صنعت خودرو و قطعات یدکی مرتبط ) : ایزو 16949

مواد اولیه و فرایند تولید سپر خودرو


مواد اولیه مصرفی در تولید سپر خودرو برای ظرفیت 540 تن در سال :

  • گرانول PP/EPDM : 578 تن در سال ( پلی پروپیلن ( %80 ) , EPDM ( %20 ) )

فرایند تولید سپر خودرو :

در حال حاضر تنها روش موجود در تولید این گونه از قطعات پلاستیکی استفاده از فرایند تزریق می باشد. با استفاده از این فرایند که یک فرایند نیمه پیوسته می باشد ، امکان تولید قطعات مختلف با ابعاد ، اشکال و وزن های مختلف موجود می باشد.

اصولا قالبگیری تزریقی فرآیند ساده ایست ، به این ترتیب که ماده ی گرمانرم به شکل خاکه یا دانه گونه ، از طریق قیف تغذیه به محفظه ی اکستر و در هدایت و در آنجا حرارت دیده ، نرم و ذوب می شود.

سپس با عبور از افشانک با فشار به داخل قالب نسبتا سردی رانده می شود که دو نیمه اش کاملا به یکدیگر جفت شده است ، پس از گذشت زمان مناسب و لازم برای سرد و جامد شدن پلاستیک ، قالب باز شده و قطعه از آن خارج می شود. این عملیات به دفعات تکرار می شود.

مهمترین مزایای این روش ، توانایی خوب آن در قلبگیری قطعات متنوع ، به سهولت خودکار شدن فی امکان تولید با سرعت زیاد و ساخت قطعات دقیق است.

یکی از تکنولوژی های جدیدی که امروزه برای ساخت قطعات بزرگ و کوچک استفاد می شود ، تکنیک قالبگیری تزریقی جداره نازک یا TWIM می باشد. تکنولوژی TWIM برای اولین بار برای قطعات الکترونیکی که نیاز به وزن و ضخامت کمتر بود مطرح گردید. اما امروزه این روش در صنایع مختلف پزشکی ، نوری ، الکترونیکی ، بیوتکنولوژی و خودروسازی کاربرد پیدا کرده است.

روش تین وال (( thin wall )) چیست ؟

روش تین وال (( thin wall )) چیست ؟

اصطلاح تین وال یا جداره نازک (( thin wall )) در مورد قطعات الکترونیکی قابل حمل به ضخامت دیواره ی کمتر از یک میلیمتر و در مورد قطعات خودرو به ضخامت حدودا 2 میلیمتر اشاره دارد.

تصویر بالا به مقایسه مشخصه های فنی سپرهایی که با روش تین وال تولید شده اند نسبت به روش سنتی آن میپردازد.

مزایای اصلی روش TWIM نسبت به روشهای قالبگیری تزریقی ، مصرف مواد اولیه ی کمتر و سرعت تولید بالاتر بوده که این خود باعث تغییراتی در طراحی قالب ، ماشین آلات و نوع ماده ی اولیه ی مصرفی می گردد.

سپر تولیدی به روشTWIM  از ضخامت کمتر ، استحکام مکانیکی بالاتر، ضریب انبساط حرارتی کمتر ، متوسط وزنی پایین تر و در نتیجه مواد اولیه ی کمتر و سرعت تولید بیشتر برخوردار است.

شرح فرآیند قالبگیری تزریقی به روش تین وال :

یکی از مهمترین روشهای رایج برای شکل دادن پلاستیکها ، قالبگیری تزریقی است. دستگاه های قالبگیری تزریقی ابتدایی ، بر اساس ریخته گری تحت فشار در قالب برای فلزات ، ساخته شده بود.

پیشرفت عمده ی بعدی در قالبگیری تزریقی ، استفاده از دستگاه های هیدرولیکی ( روغنی ) بود که در سال 1930 مقارن با عرضه ی طیف وسیعی از گرمانرم ها به بازار ابداع شد.

تا سال 1950 طراحی دستگاه های قالبگیری تزریقی برای پلاستیکها به طور جدی مطرح نبود ، تا اینکه در این سال ، نسل جدیدی از این دستگاه ها به بازار ارائه شد که بسیار مناسب تر و قابل انطباق با خواص پلیمر مذاب تهیه شده بود. امروزه در دستگاه های جدید نیز همان اصول طراحی حفظ شده است ، اما نحوه ی تنظیم چگونگی کار دستگاه ها خیلی پیچیده تر شده است.

قسمت های مختلف فرایند تزریق در روش تین وال به شرح زیر میباشد :

قسمت های مختلف فرایند تزریق در روش تین وال به شرح زیر میباشد :

در این قسمت عمل ذوب ، اختلاط و تزریق مواد انجام می گیرد که شامل قسمت های زیر می باشد :

1 ) قیف خوراک دهی

مواد قیف خوراک دهی مواد بر روی سیلندر تزریق نصب شده و وظیفه ی تأمین خوراک برای سیلندر تزریق را دارد.

2) سیلندر تزریق

سیلندر تزریق که پیچ در درون آن قرار می گیرد ، مهمترین قسمت بخش تزریق است. زیرا تمام فعل و انفعالات مواد پلاستیک در داخل آن انجام می گیرد. جنس سیلندر تزریق از فولاد ضد زنگ و بسیار سخت انتخاب می شود. تا در صورت آسیب پذیرفتن پیچ ، به سیلندر صدمه ای وارد نشود ، زیرا ساختن سیلندر به مراتب گرانتر از ساخت پیچ است.

3) پیچ تزریق

یکی از حساس ترین قطعات ماشین تزریق ، پیچ تزریق است ، زیرا اصولا ماشین تزریق با تمام دستگاه ها و قطعاتی که روی آن نصب شده است وظیفه ای جز ذوب مواد و تزریق آن به قالب را ندارند. قسمت اعظم این وظیفه بر عهده ی پیچ می باشد.

4) کنترل کننده ها

ابزارهای کنترل ، ابزاری هستند که از آنه برای محدود کردن دما و فشار ( در دستگاه تزریق ) استفاده می شود . برای کنترل دما از حرارت سنج استفاده می شود و برای کنترل فشار از ابزارهای ویژه کنترل فشار ، حرارت سنج دستگاه کوچکی است برای اندازه گیری و تنظیم و تعیین درجه حرارت که در تابلو برق ماشین نصب می شود . قبلا درجه حرارت مورد لزوم را روی حرارت سنج مشخص می کنیم و بعد از رسیدن درجه حرارت سیلندر به حد مورد نیاز ، پزق گرمکن با دخالت حرارت سنج قطع می شود.

5) قالب تزریق

برای تولید قطعات پلاستیک به روش تزریق از ابزاری به نام قالب تزریق پلاستیک استفاده می نماییم ، که این ابزار از مجموعه قطعات مختلفی تشکیل گردیده است.

حداقل ظرفیت اقتصادی تولید سپر خودرو 300 تن در سال است.


ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات خط تولید سپر خودرو با ظرفیت 540 تن در سال


ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات خط تولید سپر خودرو
  • دستگاه تزریق : 2 دستگاه ( مدل دستگاه : KM3200/17200MX )
  • قالب های مربوطه ( وزن قالب گیری مربوطه 5400 گرم ) : 6 عدد
  • قالب های مربوطه ( وزن قالب گیری مربوطه 3400 گرم ) : 2 عدد

تاسیسات مورد نیاز این کارخانه

  • سیستم سختی گیر آب 100 :
  • چیلر با ظرفیت : 900
  • تأسیسات آب خنک کننده : 1500
  • دیزل ژنراتور اضطراری : 650
  • تأسیسات سرمایش و گرمایش ساختمان اداری : 60
  • تأسیسات سرمایش و گرمایش ساختمان تولیدی : 33
  • تأسیسات اطفاء حریق : 84

میزان آب و انرژی مصرفی سالانه کارخانه تولید سپر خودرو با ظرفیت 540 تن در سال

 میزان آب مصرفی:

  • آب جبرانی : 16080 متر مکعب
  • بهداشتی شرب : 1800 متر مکعب
  • شستشو و آبیاری : 2752 متر مکعب
  • آب اطفاء حریق : 500 متر مکعب

میزان برق مصرفی:

  • خط تولید : 1570 کیلووات
  • سیستم آب خنک کننده : 5 کیلووات
  • سوله ی خط تولید : 13 کیلووات
  • سوله ی انبار مواد اولیه : 9 کیلووات
  • سوله ی انبار محصول : 20 کیلووات
  • سوله ی تأسیسات و تعمیرگاه : 4 کیلووات
  • پارکینگ : 2 کیلووات
  • ساختمان های اداری ، رفاهی ، خدماتی : 14 کیلووات
  • روشنایی محوطه : 60 کیلووات
  • الکتریسیته مورد نیاز جهت تولید سرمایش : 18 کیلووات

میزان سوخت مصرفی:

  • میزان گاز مصرفی مورد نیاز 120600 مترمکعب

نیروی انسانی مورد نیاز جهت بهره برداری از کارخانه تولید سپر خودرو با ظرفیت 540 تن در سال

نیروی انسانی مورد نیاز جهت بهره برداری از کارخانه تولید سپر خودرو

پرسنل مدیریت و اداری :

  • مدیر عامل : 1
  • مسئول اداری و مالی : 1
  • کارمند اداری و مالی 2:
  • مسئول تدارکات: 1
  • راننده : 2
  • لافتچی و آبدارچی 2 :
  • منشی : 2
  • انباردار : 2
  • نگهبان : 4

پرسنل تولیدی :

  • مدیر تولید : 1
  • سرپرست شیفت : 4
  • کارگر بسته بندی : 4
  • راننده لیفتراک : 2
  • کارگر سایت : 8

زمین ، محوطه سازی و ساختمان سازی مورد نیاز جهت احداث کارخانه تولید سپر خودرو  با ظرفیت 540 تن در سال

زمین و محوطه سازی مورد نیاز

  • زمین : 10000 مترمربع
  • خاکبرداری و تسطیح : 10000 مترمربع
  • دیوار کشی : 800 مترمربع
  • آسفالت و خیابان کشی و فضای سبز : 6000 مترمربع

مساحت ساختمانهای مورد نیاز

  • سوله ی خط تولید : 650 مترمربع
  • سوله ی انبار مواد اولیه : 450 مترمربع
  • سوله ی انبار محصول : 1000 مترمربع
  • سوله های تأسیسات : 200 مترمربع
  • پارکینگ : 100 مترمربع
  • ساختمان های اداری ، رفاهی ، خدماتی به علاوه فضاهای عمومی ( مانند سالن اجتماعات ، نماز خانه و سلف ) : 400 مترمربع

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید سپر خودرو به روش تین وال ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ، با ما تماس بگیرید .


دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ تولید سپر خودرو به روش تین وال


توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید .

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی تولید سپر خودرو به روش تین وال 60 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخچهارشنبه, 17 آبان 1396 11:18
حجم فايل 3.9 MB
دانلود 209

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی تولید سپر خودرو 56 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخچهارشنبه, 17 آبان 1396 01:19
حجم فايل 605.43 KB
دانلود 189

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

صنایع خودرو

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories