• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی پرواربندی گوساله سیمینتال

(13 votes, average 4 out of 5)

Simonetal calf

جهت آشنایی با طرح توجیهی پرواربندی گوساله سیمینتال ، این صفحه را مطالعه نمایید . گوساله های سیمینتال یکی از نژاد گوساله ها می باشند ، که دارای رشد خوبی بوده و با هر نوع آب و هوا دارای سازگاری می باشند . با توجه به زیرساخت های بالقوه کشور ما ، پرورش گوساله های گوشتی یکی از کسب و کار های سود آور در کشور ما می باشد .

معرفی طرح توجیهی پرواربندی گوساله سیمینتال :

تقریبا 40 درصد از گوشت مصرفی در کشور ما ایران ، از سایر کشور ها وارد می شود . در حالی که در کشور ما ، پتانسیل های بالقوه ای برای تولید گوشت قرمز وجود دارد .
پرواربندی گوساله ها با هدف پرورش گاو شیری ، پرورش گاو گوشتی و یا پرورش گاو دوکاره انجام می شود .
در کشور ما برای پرورش گاو های گوشتی ، اغلب گوساله های نر را ، که دارای 100 تا 150 کیلوگرم وزن هستند ، خریداری کرده و سپس آن ها را پرواربندی می کنند . هنگامی که وزن گاو ها به 450 تا 500 کیلوگرم برسد ، آن ها را جهت کشتار می فروشند . دوره پرواربندی این گاو ها اغلب بین 6 تا 9 ماه می باشد . گاو های سیمینتال دارای رنگ سفید و قرمز ، سفید و زرد ، یا تمام سیاه می باشند . برخی از این گوساله ها دارای شاخ هستند و برخی بدون شاخ هستند . گاو نر سیمنتال در سن بلوغ ، دارای 1000 تا 1200 کیلوگرم وزن می باشد . گاو ماده سیمینتال در سن بلوغ ، دارای 600 تا 850 کیلوگرم وزن می باشد . گوساله های سیمینتال ، با هرنوع آب و هوایی سازگار می باشند . درصورتی گاو سیمینتال دارای جیره غذایی مناسب باشد ، در هر ماه بین 45 تا 50 کیلوگرم افزایش وزن خواهد داشت .

فرایند پرواربندی گوساله گوشتی ، جهت اجرای طرح توجیهی پرواربندی گوساله سیمینتال ، به شرح زیر می باشد :

در پرواربندی گوساله ها ، باید به تغذیه گوساله ها توجه نمود . چراکه فقط زمانی که گوساله نیاز های خود را از نظر مواد مغذی ، انرژی و ... دریافت کرده باشد ، بیشترین تولید را دارد . تقریبا 60 درصد از هزینه های واحد پروار بندی گوساله گوشتی ، مربوط به خوراک دام و 25 درصد هزینه ها نیز مربوط به خرید گوساله لاغر می باشد .
برای پرواربندی گوساله ، ابتدا گوساله های لاغر ، که در سن بین 3 تا 6 ماهه هستند و وزن آن ها بین 100 تا 150 کیلوگرم می باشد ، خریداری می کنند . سپس بین 6 تا 9 ماه گوساله ها را پرواربندی می کنند . مناسب ترین دما برای پرواربندی گوساله ها ، بین 25 تا 27 درجه سانتی گراد می باشد . البته دام های سالم می توانند تا دمای 10- درجه سانتی گراد را تحمل نمایند ، اما اگر دمای مطلوب فراهم شود ، بهتر می باشد .
برای پروار بندی گوساله های شیرخوار ، گوساله هایی را که در سن بین 3 تا 5 ماهگی می باشند ، با شیر طبیعی یا شیر جانشین شونده تغذیه خواهند کرد . بدین طریق دستگاه گوارش گوساله تغییر شکل و فعالیت نداده و در آن افزایش وزن انجام نمی شود . به علاوه شیر دارای آهن کمی بوده و بدین طریق ، گوشت گوساله سفید می شود . همچنین چربی موجود در شیر ، سبب افزایش چربی بین عضلانی گوساله و در نتیجه لذیذ شدن گوشت گوساله می شود . حال برای تغذیه گوساله شیرخوار ، برخی از افراد ابتدا با شیر طبیعی گوساله را تغذیه کرده و پس از گذشت مدتی ، از شیر جانشین شونده به عنوان جایگزین شیر طبیعی استفاده می کنند . برخی از افراد هم از ابتدا برای تغذیه گوساله شیرخوار ، از شیر جانشین شونده استفاده می کنند .
گوساله های نر جوان نیز دارای رشد سریعی می باشند ، چون از مواد متراکم تغذیه می کنند . هنگامی که گوساله های جوان به سن 9 تا 18 ماهگی برسند ، وزن آن ها بین 300 تا 450 کیلوگرم می باشد . در این زمان گوساله ها را به کشتارگاه می فرستند .

نکات قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی پرواربندی گوساله سیمینتال ، به شرح زیر می باشند :

• قبل از این که دام ها به جایگاه مربوطه وارد شوند ، باید جایگاه آن ها از کود و فضولات حیوانی تمیز گردد .
• کف جایگاه دام ها باید ، با استفاده از آب آهک و سم های لازم ، ضدعفونی شود .
• در سه ماهه اول پرواربندی گوساله ( بین 3 تا 6 ماهگی ) به دلیل رشد استخوان و اعضای غیر ماهیچه ای گوساله ، باید از مواد غذایی حاوی پروتئین زیاد برای تغذیه آن ها استفاده شود .
• در سه ماهه اول پرواربندی ، حتما باید به صورت دائم آب تمیز و گوارا ، در دسترس گوساله ها باشد .
• در هنگام شب ، باید محیط پرواربندی از روشنایی مناسب برخوردار باشد .
• درصورتی که بخواهید از کاه برای تغذیه گوساله ها استفاده نمایید ، باید آن ها را خرد کرده و غنی سازی نمایید ، سپس تدریجی آن را به جیره غذایی گوساله ها اضافه نمایید .
• در صورتی که در سن 9 تا 12 ماهگی گوساله ها ، روزانه بیشتر از 2 کیلوگرم نان خشک و گندم در جیره غذایی گوساله ها قرار داده شود ، برای گوساله ها مشکلات گوارشی به وجود خواهد آمد .
• حداقل باید 3 بار در روز ، در آخور گوساله های 9 تا 12 ماهه ، خوراک ریخته شود .

تجهیزات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی پرواربندی گوساله سیمنتال ، عبارتند از :

• تاسیسات سرمایش
• گاو آهن
• تاسیسات گرمایش
• تراکتور
• منبع ذخیره آب
• تجهیزات اطفای حریق
• دستگاه علوفه خرد کن
• میکسر
• آسیاب
• شعله پخش کن

ایده های زیر نیز میتواند برای شما جذاب باشند . جهت آشنایی با طرح توجیهی این پروژه های کشاورزی نو و بکر روی نام آنها کلیک نمایید.

::طرح توجیهی پرورش بزهای شیری سانن و آلپاین ( بزهایی که روزانه تا سه لیتر شیر تولید میکنند )

:: طرح توجیهی پرورش گوسفند داشتی ( بزو چپش و میش داشتی رانیز به همین روشها میتوان پرورش داد )

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی پرواربندی گوساله سیمینتال ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories