• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09127975250
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کاشت و تکثیر گیاه سانسوریا و گل آنتوریوم

(3 votes, average 5 out of 5)

Anthurium scherzerianum

جهت آشنایی با طرح توجیهی کاشت و تکثیر گیاه سانسوریا و گل آنتوریوم ، این صفحه را مطالعه نمایید . سانسوریا و آنتوریوم دو نوع گل زینتی و گلخانه ای می باشند ، که اغلب در گلخانه ها تکثیر شده و امکان کشت آن ها در گلخانه های هیدروپونیک وجود دارد ، از این گیاهان در منازل ، اداره جات ، بانک ها و ... استفاده می شود .

معرفی طرح توجیهی کاشت و تکثیر گیاه سانسوریا و گل آنتوریوم :

گیاه سانسوریا :

سانسوریا یکی از گیاهان زینتی آپارتمانی می باشد ، که به نام گیاه شمشیری و زبان مادرشوهر معروف بوده و به راحتی می توان از آن در داخل منازل نگهداری نمود . سانسوریا دربرابر خشکی مقاوم بوده و همیشه سبز می باشد ، به همین جهت می توان آن را در اداره جات ، بانک ها و کارخانجات نگهداری نمود . سانسوریا دارای برگ های کشیده ای می باشد ، که اگر در کنار ستون ها قرار داده شود ، سبب ایجاد زیبایی چشمگیری در محیط خواهد شد .
از مزایا و خواص سانسوریا می توان به تصفیه سموم و و گاز های آلوده موجود در هوا ، پاکسازی هوای محیط ، مقاومت بالا دربرابر هوای گرم و خشک ، مصرف آب کم و ذخیره آب در ساقه و برگ ها به مدت طولانی اشاره نمود .
لازم به ذکر می باشد که می توان سانسوریا را در گلخانه های کشت هیدروپونیک پرورش داد .

گل آنتوریوم :

آنتوریوم با نام علمی Anthurium scherzerianum ، گیاهی به صورت دائمی می باشد ، که دارای گل زیبایی بوده و به همین جهت افراد زیادی به آن علاقه دارند . ریشه های آنتوریوم ضخیم و گوشتی ، برگ آن پهن و به شکل قلب و با رنگ سبز تیره ، گل آن به رنگ های صورتی ، زرد ، قرمز و سفید و دمگل آن نیز طویل می باشد . گل های آنتوریوم در فصل های بهار و تابستان رشد کرده و تا مدت زمان 2 ماه باقی می مانند . آنتوریوم یکی از گل های گلخانه ای به حساب آمده و از آن در آپارتمان ها و همچنین به صورت شاخه بریده استفاده می شود .

نکات قابل توجه پرورش سانسوریا، جهت اجرای طرح توجیهی کاشت و تکثیر گیاه سانسوریا ، به شرح زیر می باشد :

گیاه سانسوریا دارای مقاومت بالا دربرابر نور کم می باشد ، اما درصورتی که به میزان لازم نور دریافت نکند ، برگ های آن به صورت رنگ پریده درآمده و اگر سانسوریا از نوع ابلق باشد ، طرح روی برگ های آن هم به دلیل عدم دریافت نور کافی ، کمرنگ می شود .
سانسوریا می تواند تا دمای 10- درجه سانتی گراد را تحمل نماید ، اما مناسب ترین دما برای رشد این گیاه بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد می باشد . درصورتی که شب ها خیلی سرد شود ، پس از گذشت 1 تا 4 ماه از سرمادیدگی گیاه ، رنگ برگ های آن سیاه و آبکی می شود .
گیاه سانسوریا را باید در تابستان 1 تا 2 بار در هفته و در زمستان هر 2 تا 3 هفته یکبار آبیاری کرد . اگر آبیاری بیش تر از مقدار مورد نیاز گیاه انجام شود ، برگ های گیاه به مرور زمان پوسیده خواهند شد .

نکات قابل توجه پرورش آنتوریوم ، جهت اجرای طرح توجیهی کاشت و تکثیر گل آنتوریوم ، به شرح زیر می باشند :

• گیاه آنتوریوم به دمای بین 18 تا 28 درجه سانتی گراد نیاز دارد .
• در فصل تابستان به میزان 2 تا 3 بار در هفته و در فصل زمستان به میزان 1 بار در هفته باید آنتوریوم را آبیاری نمود .
• آنتوریوم به رطوبتی بین 70 تا 90 درصد نیاز دارد .
• پس از تمام شدن دوره گلدهی آنتوریوم و هر دوسال یکبار ، می توان گلدان آنتوریوم را تعویض نمود .
• در اواخر فصل زمستان و تا اوایل فصل پاییز ، باید هر سه هفته یک بار به آنتوریوم کود داده شود .

فرایند پرورش سانسوریا ، جهت اجرای طرح توجیهی کاشت و تکثیر گیاه سانسوریا ، به شرح زیر می باشد :

برای تکثیر سانسوریا می توان از روش تقسیمات برگ ، روش پاجوش و روش قلمه استفاده نمود .
در روش قلمه زنی ، ابتدا برگ ها را در طول های 10 سانتی متر قطع می کنند ، سپس آن ها را در محیط کشت که دارای دمای 18 تا 20 درجه سانتی گراد می باشد قرار می دهند ، تا زمانی که از محل قطع شده ریشه و جوانه به وجود بیاید . درصورتی که گیاه سانسوریا از نوع ابلق باشد ، پس از قلمه زنی گیاهان جدید دارای حاشیه های طلایی در اطراف برگ های خود نمی باشند . برای سایر انواع سانسوریا نیز قبل از قرار دادن قلمه در محل کشت ( ماسه ) از قسمت پایین قلمه قطعه ای به صورت هشت بریده می شود ، بدین طریق برگ های به وجود آمده دارای حاشیه های طلایی خواهند بود .

فرایند پرورش آنتوریوم ، جهت اجرای طرح توجیهی کاشت و تکثیر گل آنتوریوم ، به شرح زیر می باشد :

برای تکثیر گیاه آنتوریوم می توان از سه روش بذر ، قلمه و تقسیم ریشه استفاده نمود .
برای پرورش آنتوریوم از طریق بذر کاری ، بذر را در محیط کشت با دمای 22 درجه سانتی گراد می کارند . پس از گذشت مدت زمان 5 تا 7 هفته بذر ها جوانه می زنند .
همچنین برای تکثیر آنتوریوم از طریق تقسیم ریشه نیز ، در بخش هایی از گیاه که گیاهان کوچک در کنار گیاه مادر قرار دارند ، می توان توده ریشه گیاهان کوچک را جدا کرده و در محلی دیگر کاشت . البته جداکردن ریشه کوچک از ریشه مادر نباید به ذور انجام شود و باید ریشه هایی که دارای رشد فعال بوده و برگ های جدیدی را به وجود آورده اند جدا نمود . پس از کاشت گیاهان جوان در گلدان جداگانه باید درجه حرارت 24 درجه سانتی گراد باشد و رطوبت کافی نیز برای گیاه تامین شود .

مطالب مرتبط :

:: طرح توجیهی تیپ احداث مزرعه کاشت و تکثیر گل ارکیده و ژربرا

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث مزرعه کشت و پرورش گل همیشه بهار

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

 در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی کاشت و تکثیر گیاه سانسوریا و گل آنتوریوم ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories